Sökning: "piaget"
Visar resultat 1 - 5 av 149 uppsatser innehållade ordet piaget.
1. “Varför sjönk dom?” : Ett utforskande av fenomenen flyta och sjunka med de yngre barnen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : The purpose of the study is to contribute knowledge about how 2-4-year-oldsexplore the physical phenomena of floating and sinking, and how a practicalactivity can contribute to development and learning. To respond to the study,observation was chosen as the method where a designed activity with thevariation theory as support was conducted in three groups of children, theactivity was then divided into four phases for us students to get a clearerstructure. LÄS MER
2. Kooperativt lärande i samhällskunskapsundervisningen årskurs 6 : Relationell pedagogik som motivationsskapande redskap.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : The main subject of this work is to enlighten the complexity of students’ motivationin social science, with a base in ideologies such as pragmatism, cognitivism, andsocio-cultural. First, there is a brief introduction of our own experiences and thoughtsduring our teacher training, and why we chose this subject. LÄS MER
3. Enviromental education in Tanzanian secondary schools. An Exploratory Case Study from Teachers’ Perspectives
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Aim: The purpose of this qualitative study is to examine the concept of Environmental Education (EE) in Tanzanian secondary schools from the teachers' perspective. The results of this study will help schools evaluate and implement the goals of the EE curriculum and understand the challenges and opportunities for teachers and school administrators. LÄS MER
4. FORMATIV BEDÖMNING - Hur lärarna arbetar formativt för att utveckla elevernas lärande
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Syfte: Syftet med vår kvalitativa intervjustudie med fyra lärare på högstadiet och gymnasiet är hur de använder sig av de fem nyckelstrategierna som beskriver formativ bedömning. Lärarna fick endast reda på att intervjun skulle handla om formativ bedömning men inte vilka frågor som skulle ställas. LÄS MER
5. ”Att leka. Som om det var så, i verkligheten” - skådespelares upplevelser av skådespeleri och karaktärsarbete
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Psykologiska institutionenSammanfattning : Studien undersökte skådespelares upplevelser av skådespeleri och karaktärsarbete, hur skådespelare använder sig av aspekter av sig själva och påverkas personligen. För studien genomfördes tio semistrukturerade intervjuer med yrkesverksamma skådespelare. LÄS MER