Sökning: "pinkwashing"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet pinkwashing.

  1. 1. Mode har inget kön : Föreställningar om HBTQIA+ -personer i Zalandos reklam

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Alice Eriksson; [2023]
    Nyckelord :CDA; Zalando; LGBTQIA ; hegemony; ideology; marketing; neoliberalism; pink washing; woke capitalism; Kritisk diskursanalys; Zalando; HBTQIA ; hegemoni; ideologi; nyliberalism; woke capitalism; pinkwashing;

    Sammanfattning : In this study I examine what conceptions of LGBTQIA+ people that are represented in Zalando’s advertising campaigns for unisex fashion. This study was conducted with critical discourse analysis with multi modal features on two of Zalando’s unisex themed campaigns from 2022. LÄS MER

  2. 2. "PINKWASH THIS: Resisting the mainstreaming management of queer cultural heritage"

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Hanna Malmsten; [2021-02-03]
    Nyckelord :Queer Culture; Cultural Heritage; Pinkwashing; LGBTQIA ; Space; Resistance;

    Sammanfattning : As Pride festivals around the world in 2019 celebrate the 50th anniversary of the Stonewall riots, the word pinkwashing is on the tip of many tongues. The question of whether or not political parties, business enterprises and authoritative institutions should have an obvious place in the celebrations is frequently discussed, considering Pride, at the start, was a demonstration for the rights of lgbtqia+ people. LÄS MER

  3. 3. HBTQI-riktad marknadsföringsetik, en risk eller en chans?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Jacob Svenberg; Anders Vilhelmsson; [2020]
    Nyckelord :HBTQI; marknadsföring; HBTQI-inkludering; pinkwashing;

    Sammanfattning : Attityden till HBTQI-personer blir allt mer positiv i samhället och studier visar att Sverige är ett av de länder i världen som har bäst attityder gentemot homosexuella. Samtidigt blir också marknadsföring ett allt mer självklart inslag i vår vardag, något som gör det viktigt för företag att sticka ut i det redan övermättade medielandskapet. LÄS MER

  4. 4. ‘Pinkwashing’ or Protection? A Qualitative Analysis of the City of Copenhagen’s LGBTI+ Policy

    Master-uppsats, Lunds universitet/Sociologi; Lunds universitet/Socialhögskolan; Lunds universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Maja Bodekær Black; [2020]
    Nyckelord :Non-performativity; LGBTQIA ; local government; Denmark; equalities work; policy; Social Sciences;

    Sammanfattning : Exploring the City of Copenhagen’s LGBTI+ policy, the aim of the thesis is to analyse problems involved in implementing policies within the field of identity politics. The City of Copenhagen has formulated a policy addressing the conditions of LGBT+ people in Copenhagen. LÄS MER

  5. 5. Feminism som handelsvara : En semiorisk analys av Estrids kommunikation på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Erika Larsson; Lisa Reinholdsson; [2020]
    Nyckelord :feminism; stereotypes; corporate social responsibility; femvertising; pinkwashing;

    Sammanfattning : Each day we’re exposed to advertisement with various commercial messages. It therefore becomes important for companies to stand out from the crowd in order to catch consumers’ attention. In line with the success of feminism, many companies have chosen to engage in the issue of equality and women’s rights. LÄS MER