Sökning: "platsannonsering"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet platsannonsering.

  1. 1. VI HAR HÖGA FÖRVÄNTNINGAR PÅ DIG OCH OM DU ÄR RÄTT PERSON SÅ FÅR DU UTVECKLINGSMÖJLIGHETER. : En studie av platsannonsen som en del av arbetet med organisatorisk och social arbetsmiljö.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Sofie Hådén; Ida-Maria Rundén; [2017]
    Nyckelord :Platsannons; HR; egenskap; kompetens; resurs; krav; kontroll; stöd; organisatorisk och social arbetsmiljö;

    Sammanfattning : I denna studie har platsannonser inom yrkesgruppen Human Resources analyserats för att studera hur krav, kontroll och stöd balanseras i platsannonser. Därefter diskuteras detta i förhållande till organisatorisk och social arbetsmiljö. Forskning visar att det råder stora brister inom området arbetsmiljö. LÄS MER

  2. 2. Folder om rekrytering och platsannonsering

    Kandidat-uppsats, Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Alexander Frid Kahn; [2011]
    Nyckelord :Informationsdesign; Textdesign; Dagens Samhälle; Rekrytering;

    Sammanfattning :  Mitt examensarbete har gått ut på att producera en informationsfolder om chefsrekrytering i offentlig sektor för tidningen Dagens Samhälles räkning. I min rapport redogör jag för hur jag har gått till väga och varför jag har gjort som jag har gjort med hänvisning till kurslitteraturen. LÄS MER

  3. 3. Konsten att förmedla företagskultur

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Reuterskiöld; Rebecca Samuelsson; [2009]
    Nyckelord :Företagskultur; webbTV; platsannonsering; employer branding; kommunikationskanaler; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Studien syftar till att studera webbTV som ett annonseringsverktyg i relation till textannons vid platsannonsering på Internet. Studien ser specifikt till hur företagskultur förmedlas i en platsannons via webbTV gentemot en textannons. LÄS MER

  4. 4.

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Jenny Kihlström; Kristin Nordström; [2008]
    Nyckelord :Personal qualities; work advertisement; one-way-communication; communication problems and interpretation.; Personliga egenskaper; platsannons; envägskommunikation; kommunikationsproblem och tolkning.;

    Sammanfattning : I dagens arbetsliv verkar det, överlag, som att det ställs höga krav på personliga egenskaper. Det som bestämmer vilka egenskaper som tas med i en platsannons är vilka personliga krav tjänsten fordrar för att en anpassning till arbetsgruppen ska vara möjlig. LÄS MER