Sökning: "plattformsoberoende"

Visar resultat 1 - 5 av 76 uppsatser innehållade ordet plattformsoberoende.

  1. 1. Guidelines on choosing between native and cross platform development : A comparative study on the efficiency of native and cross-platform mobile development

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Andrae Folke; Rahul Sharma Kothuri; [2023]
    Nyckelord :Native application development; Flutter; Guidelines; Comparative analyses; Cross Platform development; Nativ applikationsutveckling; Flutter; Guidelines; Jämförande analyser; tvärplattformsutveckling;

    Sammanfattning : The first decision in an application development project is choosing the application development platform. Until recently, native application development was the dominant development platform used. LÄS MER

  2. 2. Swift vs React Native : A performance comparison for automatization of gamification using QR-codes

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Farzaneh Tajik; Josefin Lindström; [2023]
    Nyckelord :React Native; Swift; cross platform; iOS; automatization; gamification; Swift; React Native; plattformsoberoende; iOS; spelifiering; automatisering;

    Sammanfattning : In the world of mobile applications, there is no lack of frameworks and languages to use for development. One of the most used frameworks is React Native, which builds on React for web browsers. The React Native framework allows the developer to write the application in JavaScript, and run the application on iOS or Android devices. LÄS MER

  3. 3. Performance Evaluation of Kotlin Multiplatform Mobile and Native iOS Development in Swift

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Anna Skantz; [2023]
    Nyckelord :Kotlin Multiplatform Mobile; Cross-platform; Native; iOS; Kotlin; Swift; Performance Evaluation; Benchmarking; Mobile; Garbage Collection; Kotlin Multiplatform Mobile; Plattformsoberoende; Native; iOS; Kotlin; Swift; Prestandautvärdering; Benchmarking; Mobil; Garbage Collection;

    Sammanfattning : Today's mobile development resides in the two main operating systems Android and iOS. It is popular to develop mobile applications individually for each respective platform, referred to as native development. To reduce additional costs, cross-platform solutions have emerged that enable shared development for both platforms. LÄS MER

  4. 4. When You Wish Upon a Character Banner: An Exploratory Discourse Analysis of a Genshin Impact Player Community

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Sophia Al-Nawasreh; Alex Andersson; [2022]
    Nyckelord :gacha; Genshin Impact; community of practice; gaming communities; Discord communities; F2P; free to play; gacha; Genshin Impact; praxisgemenskap; spelgemenskaper; Discord-gemenskaper; F2P; free to play;

    Sammanfattning : An exploratory discourse analysis was performed on a community of practice based on Discord, an instant messaging platform. The community of practice is a group of gamers (people who play video games), dedicated to the cross-platform free-to-play game Genshin Impact. LÄS MER

  5. 5. Visualisering av tidssynkroniseradekraftdata vid sprintstarter på en mobilenhet

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Ricardo Mayta Lavalle; Reutergårdh Ernst; [2022]
    Nyckelord :Mobile application; starting blocks; sprint starts; forces; force plate; platform independent; time synchronization; times stamp; IMU; high speed film; Mobilapplikation; startblock; sprintstarter; krafter; kraftplatta; plattformsoberoende; tidssynkronisering; tidsstämplar; IMU; höghastighetsfilm;

    Sammanfattning : Tillämpning av instrument vid utövande av explosiva idrottsgrenar, för att mäta en atlets kraftproduktion, kan användas vid analys för att fastställa hur bra en atlet presterar. Dessa typer av instrument finns på marknaden och är oftast tillämpade för sprintstarter och har funktionen att man kanfånga en atlet på film och koppla en händelse till det data som hämtats in via instrumentet. LÄS MER