Sökning: "plurilingualism"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet plurilingualism.

  1. 1. L’Influence du français sur le wolof dans le parler d’une locutrice sénégalaise

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärande

    Författare :Elisabeth Linderod; [2023]
    Nyckelord :code switching; French; Urban Wolof; plurilingualism; alternance codique; code switching; français; wolof urbain; plurilinguisme;

    Sammanfattning : L’objectif de cette étude est de déterminer comment le français influence le wolof, une langue qui est en concurrence avec le français (la langue officielle) au Sénégal. Ce faisant, elle détermine le cadre historique et théorique de l’étude. LÄS MER

  2. 2. Mehrsprachendidaktische Ansätze im Tertiärsprachenunterricht. : Eine Analyse dreier schwedischer DaF-Lehrwerke.

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för slaviska och baltiska språk, finska, nederländska och tyska

    Författare :Daniela Novia; [2021]
    Nyckelord :Plurilingualism and tertiary language didactics; analysis of Swedish textbooks; German as a foreign language;

    Sammanfattning : The development of plurilingual competence has been increasingly seen as an important aspect of foreign language teaching. Since textbooks usually play a central role in language classrooms, they are supposed to contribute to the development of plurilingual teaching. LÄS MER

  3. 3. Teachers’ Perceptions of the Use of Translanguaging within English Education in Grades 4-6

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Cajsa Grenner; Niri Hagelin Jönsson; [2020]
    Nyckelord :code-switching; ESL; L1; L2; perceptions; plurilingualism; multilingualism; translanguaging;

    Sammanfattning : This degree project aims to explore, in the context of translanguaging, teachers' perceptionsof the use of pupils’ first language within English as a second language education inSweden. Following a review of the concept of translanguaging from a historic andpedagogical perspective, teachers’ views on the roles of their pupils’ first and secondlanguages as reported in international research, recent research pertaining to teachers'perceptions and pedagogical methods within translanguaging is highlighted. LÄS MER

  4. 4. Teacher and Teacher Student Beliefs on Using Code-Switching in EFL Classrooms

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Beatrice Gustavsson; Anastasia Karakitsos; [2019]
    Nyckelord :Code-switching; Teacher beliefs; Multilingual classrooms; Multilingual strategies; Multilingualism; Plurilingualism; EFL teaching; Teacher student beliefs;

    Sammanfattning : This study explores teacher student and in-service teacher beliefs about using code-switching in the English language classroom. Language classrooms have long adopted amonolingual approach. LÄS MER

  5. 5. Moderna språk för alla elever : Framgångsfaktorer för en likvärdig inkluderande språkundervisning ur verksamma pedagogers synvinkel

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Maria Bernsson; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie vill bidra med kunskap kring inkludering och likvärdig delaktighet i moderna språk. Studien tar avstamp i ämnet moderna språk i grundskolans årskurs sex, som genom en lagändring från 1 juli, 2018, blivit obligatorisk och ett eget ämne, med kursplan och kunskapskrav. LÄS MER