Sökning: "positioneringsstrategier"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade ordet positioneringsstrategier.

  1. 1. “Life is too short to worry about stuff” : En multimodal kritisk diskursanalys av ett ’annorlunda’ försäkringsbolags Instagramkonto

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Elina Nilsson; [2022]
    Nyckelord :positioning; MCDA; Instagram; market communication; social semiotics; positionering; MCDA; Instagram; marknadskommunikation; socialsemiotik;

    Sammanfattning : Den här studien ämnar undersöka hur försäkringsbolaget Hedvig representerar sig själva som annorlunda via sitt Instagramkonto, med tonvikt på vilka semiotiska resurser respektive positioneringsstrategier Hedvig använder i sina Instagraminlägg. Studien utgår ifrån teorier inom marknadskommunikation samt socialsemiotik. LÄS MER

  2. 2. Energidryckmarknaden - var finns hålen i marknaden? : En kvalitativ ansats kring marknadspositionering på energidryckmarknaden med intervjuer från NOCCO, NAIA och energidryckkonsumenter

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Anisa Hodzic; Nicki Monsefi; [2020]
    Nyckelord :Positionering; konkurrens; konsumentbeteende; varumärke; energidryck och etablering.;

    Sammanfattning : ABSTRACT Date                                    2020-06-09 Level                                  Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr  Institution    School of  Business, Society and Engineering, EST, Mälardalen University. Authors        Hodzic, Anisa                     & Monsefi, Nicki (98/11/06)                        (98/12/18) Title                                    The energy drink market - where are the gaps in the market?  Tutor                                  Aswo Safari Keywords       Positioning, competition, consumer behavior, branding, energy drink and establishment. LÄS MER

  3. 3. Servicelandskapets påverkan på studenters konsumentbeteende : Undersökning inom mobilabonnemangsbranschen

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Rasmus Tyft; [2017]
    Nyckelord :Servicescape; Service experiences; Service quality; Students; Price sensitivity; Service value; Servicelandskap; Serviceupplevelser; Servicekvalité; Studenter; Priskänslighet; Servicevärde;

    Sammanfattning : I Inledningen och problemdiskussionen förklaras bakgrunden till uppsatsen, som är att försöka finna om servicelandskap påverkar studenters konsumentbeteende. Branschen som valdes att undersöka var den svenska mobil abonnemangsbranschen, branschen valdes eftersom den har tillsynes två olika positioneringsstrategier. LÄS MER

  4. 4. Att förmedla en dröm : En studie om svenska fastighetsmäklarföretags positioneringsstrategier på den svenska och spanska marknaden

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Josefin Sjöström; Anna Symmons; [2016]
    Nyckelord :positioning strategy; positioning; brand; real estate brokerage firms; adaption; positioneringsstrategier; positionering; varumärke; fastighetsmäklarföretag; anpassning;

    Sammanfattning : Ett starkt varumärke är nyckeln till att ett tjänsteföretag ska lyckas behålla en framstående position på marknaden samt för att urskilja dem från andra aktörer. Därutöver krävs det att företaget lyckas med sin positionering, det vill säga att när kunden eller intressenten får ett behov ska den kunna koppla företagets varumärke till just det uppkomna behovet. LÄS MER

  5. 5. Hyresgästers attityder och agerande vid val av verksamhetslokaler

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Tobias Nilsson; Victor Gustafsson; [2016]
    Nyckelord :Hållbarhet; miljö; hyresgäst; hyresvärd; varumärke; brand equity;

    Sammanfattning : Sammanfattning Miljö och hållbarhetstänk har fått en allt mer central position i vårt samhälle. Detta har gjort att allt fler fastighetsbolag väljer att miljöcertifiera sina byggnader, dels vid nyproduktion men även i samband med större renoveringar av befintliga byggnader. LÄS MER