Sökning: "positioneringsstrategier"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade ordet positioneringsstrategier.
1. “Life is too short to worry about stuff” : En multimodal kritisk diskursanalys av ett ’annorlunda’ försäkringsbolags Instagramkonto
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Den här studien ämnar undersöka hur försäkringsbolaget Hedvig representerar sig själva som annorlunda via sitt Instagramkonto, med tonvikt på vilka semiotiska resurser respektive positioneringsstrategier Hedvig använder i sina Instagraminlägg. Studien utgår ifrån teorier inom marknadskommunikation samt socialsemiotik. LÄS MER
2. Energidryckmarknaden - var finns hålen i marknaden? : En kvalitativ ansats kring marknadspositionering på energidryckmarknaden med intervjuer från NOCCO, NAIA och energidryckkonsumenter
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : ABSTRACT Date 2020-06-09 Level Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr Institution School of Business, Society and Engineering, EST, Mälardalen University. Authors Hodzic, Anisa & Monsefi, Nicki (98/11/06) (98/12/18) Title The energy drink market - where are the gaps in the market? Tutor Aswo Safari Keywords Positioning, competition, consumer behavior, branding, energy drink and establishment. LÄS MER
3. Servicelandskapets påverkan på studenters konsumentbeteende : Undersökning inom mobilabonnemangsbranschen
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : I Inledningen och problemdiskussionen förklaras bakgrunden till uppsatsen, som är att försöka finna om servicelandskap påverkar studenters konsumentbeteende. Branschen som valdes att undersöka var den svenska mobil abonnemangsbranschen, branschen valdes eftersom den har tillsynes två olika positioneringsstrategier. LÄS MER
4. Att förmedla en dröm : En studie om svenska fastighetsmäklarföretags positioneringsstrategier på den svenska och spanska marknaden
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Ett starkt varumärke är nyckeln till att ett tjänsteföretag ska lyckas behålla en framstående position på marknaden samt för att urskilja dem från andra aktörer. Därutöver krävs det att företaget lyckas med sin positionering, det vill säga att när kunden eller intressenten får ett behov ska den kunna koppla företagets varumärke till just det uppkomna behovet. LÄS MER
5. Hyresgästers attityder och agerande vid val av verksamhetslokaler
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Sammanfattning Miljö och hållbarhetstänk har fått en allt mer central position i vårt samhälle. Detta har gjort att allt fler fastighetsbolag väljer att miljöcertifiera sina byggnader, dels vid nyproduktion men även i samband med större renoveringar av befintliga byggnader. LÄS MER