Sökning: "positiv negativ kritik"
Visar resultat 1 - 5 av 44 uppsatser innehållade orden positiv negativ kritik.
1. Skapa rörelse : En studie i underhållningsdesign och dekor som rör på sig.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Det här examensarbetet genomfördes på ett företag som tillverkar dekor till nöjesindustrin ex. nöjesparker och eventbyråer. I dagsläget tillverkar företaget stillastående dekor, men har en vision att i framtiden bygga in olika sorters rörelser. LÄS MER
2. Svenskars attityd till populärlitteratur : En kvantitativ studie om dagens attityd gentemot populärlitteratur
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Populärlitteratur har länge ansetts vara sämre än finlitteratur och därmed fått en lägre status. Detta resulterade i att människor fick en negativ attityd gentemot denna litteratur, och tog därför avstånd från den. Attityden gentemot populärlitteratur har dock förändrats på senare tid. LÄS MER
3. "Åh, har pappa flätat?" : Förskollärares erfarenheter av att motverka missgynnande könsnormer utifrån normkritisk pedagogik
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Utifrån ett normkritiskt ramverk med fokus på rådande könsnormer bidrar föreliggande studie med kunskap om förskollärares erfarenheter av att upptäcka och motverka missgynnande könsnormer i förskolan. Arbetet synliggör även utmaningar som förskollärare upplever i arbetet med normkritisk pedagogik. LÄS MER
4. Sustainable investment strategies and the impact of the EU taxonomy : A study on Swedish institutional investors
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This thesis investigates the current sustainable investment strategy of Swedish institutional investors that are not covered by the EU Taxonomy and how the Taxonomy will affect their work with sustainable investments. As a basis, 7 semi-structured interviews have been conducted. LÄS MER
5. INFLUENCER MARKETING: Inspiration och rekommendation eller manipulation och överkonsumtion? - En kvantitativ studie om attityder till influencer marketing på Instagram.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka svenska, unga kvinnors attityder till reklam på Instagram med fokus på influencer marketing. Teori: Persuasion Knowledge Model, Social Influence Theory Metod: Surveyundersökning Material: Instagraminlägg från influencers och företag, svar från surveyundersökning som riktar sig till svenska kvinnor i åldrarna 16-25 år. LÄS MER