Sökning: "pr kampanjer"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden pr kampanjer.
1. För fri opinionsbildning och rättvisa val : En experimentell studie om effekten av transparensmeddelanden vid politisk reklam
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Influencers has developed to be our times opinion leaders and social media has become an arena for political information and discussion. In the most recent years they’ve also become an important part of our current political parties' marketing strategies. This has opened up both great opportunities as well as challenges. LÄS MER
2. BLOOD-REDWASHING - En kritisk innehållsanalys av kvinnokroppens representation för kommersiellt syfte och PR i en kampanj av Libresse
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka och kartlägga hur kvinnokroppen och dess funktioner framställs i PR- och reklamsammanhang för företag som säljer hygienprodukter för kvinnor, specifikt Libresse. Teori: Feminism vs. LÄS MER
3. PR, PÅVERKAN & PROMILLE : En kvalitativ och kritisk diskursiv jämförelseanalys av hur kommersiella och ideella organisationer konstruerar PR-kampanjer på sociala medier.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : The purpose of this essay was to examine the Public Relation strategies in four PR-campaigns. The objects of the study were two commercial organisations, Carlsberg and Smirnoff, and two non-governmental organisations, Addict Aide and IQ, with alcohol as the pervading subject. LÄS MER
4. Varumärkesidentitet i det nya medielandskapet : En fallstudie i Eytys visuella bildkommunikation
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur ett modeföretag skapar en varumärkesidentitet genom visuell bildkommunikation i det nya medielandskapet. Uppsatsen bygger på en fallstudie av modeföretaget Eytys visuella bildkommunikation på den digitala kommunikationskanalen Instagram. LÄS MER
5. Kuppa kuppen : En fallstudie av planerad kommunikation, där långsiktig plan möter kortsiktig strategi
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : I en alltmer konkurrensmässig värld, där synbarheten blir allt viktigare, fyller public relations en viktig funktion i hur företag finner och behandlar relationer till sina följare. En ny trend är att utelämna information i kampanjer för att skapa förvirring och därmed få nyhetsvärde. LÄS MER