Sökning: "precisionsmarknadsföring"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet precisionsmarknadsföring.

  1. 1. Hur påverkas konsumenter av precisionsmarknadsföring?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elias Nilsson; Anton Rasmusson; Måns Pettersson; [2023]
    Nyckelord :Big data; Precisionsmarknadsföring; Konsumentbeteende; Kundlojalitet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Studien primära syfte är att undersöka ifall det finns något samband mellan användandet av precisionsmarknadsföring, som grundar sig i big data, och konsumentbeteende samt kundlojalitet. Metod: Studien tillämpar en kvantitativ ansats bestående av en enkätundersökning. LÄS MER

  2. 2. Smartphones som ny marknadsföringskanal : Nya möjligheter inom precision, segmentering och relationer

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Louise Fohlin; Emelie Franzén; [2011]
    Nyckelord :Mobile marketing; precision marketing; consumer driven timing; market segmentation; context; relevance; integrity; brand; consumer relationship; high interactive communication devices; Mobilmarknadsföring; smartphones; precisionsmarknadsföring; kundstyrd timing; segmentering; kontext; relevans; integritet; kundrelationer; interaktionsintensiva kommunikationsenheter;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med den här uppsatsen är att öka förståelsen för hur samhällets och teknikens senaste utveckling har bidragit med nya marknadsföringskanaler och vad detta innebär för företags marknadsföringsstrategier. Med detta syfte som utgångspunkt har tre forskningsfrågor formulerats för att avgränsa forskningen än mer: Hur kan smartphones som marknadsföringskanal hjälpa företag att precisera sin marknadsföring till kunden? På vilket sätt har den nya mobila tekniken, i form av smartphones, påverkat företags segmenteringsmöjligheter? Hur kan ett företag använda sig av smartphones, som ett verktyg för att hantera kundrelationer? Metod: Uppsatsen är resultatet av en kvalitativ studie med en huvudsaklig induktiv inriktning. LÄS MER

  3. 3. Precisionsmarknadsföring : Framtiden ger inte utrymme för gissningar

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Karolina Arvidsson; Anna Palmér; [2011]
    Nyckelord :Marknadsföring; precisionsmarknadsföring; precision marketing; beslutstöd; dataanalys;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING   Titel:                     Precisionsmarknadsföring - Framtiden ger inte utrymme för gissningar                                                                                                         Författare:                                                                  Karolina Arvidsson och Anna Palmér   Handledare:                                                                  Navid Ghannad   Nivå:                                                                  Kandidatuppsats, Marknadsföring 15 Hp. VT 2011   Nyckelord:                     Precisionsmarknadsföring, beslutstöd, dataanalys   Problemformulering:                     1. LÄS MER