Sökning: "pris eller kvalitet"

Visar resultat 1 - 5 av 99 uppsatser innehållade orden pris eller kvalitet.

  1. 1. Framgång och framgångsfaktorer i byggprojekt för en beställare

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Byggproduktion

    Författare :Tim Karlsson; Anton Inghardt; [2024]
    Nyckelord :Framgång; framgångsfaktorer; projektframgång; beställare; critical success factors; administrativa föreskrifter.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att identifiera vad som definierar ett framgångsrikt byggprojekt och vilka framgångsfaktorerna är för att säkerställa att projektet enligt beställaren blir framgångsrikt. Vidare är syftet att undersöka hur kravställningen i de administrativa föreskrifterna påverkar ett projekts framgång. LÄS MER

  2. 2. Faktorer som kan påverka konsumentbeteende vid köpbeslut av modekläder på näten

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Maryam Ebeid; David Arsic; [2023]
    Nyckelord :Consumer behavior; Decision-making process The five-stage buying decision process; Online shopping; E-commerce; Fashion industry; Factors; Konsumentbeteende; Köpbeslutsprocessen; Näthandel; E-handel; Modebranschen; Faktorer;

    Sammanfattning : This study aims to explore consumer behaviors and purchase decisions in e-commerce within the fashion industry. E-commerce has grown significantly in Sweden over the past years and the fashion industry has experienced rapid growth in e-commerce, becoming an important aspect of consumers' purchasing habits. LÄS MER

  3. 3. Comparative Study of the Inference of an Image Quality Assessment Algorithm : Inference Benchmarking of an Image Quality Assessment Algorithm hosted on Cloud Architectures

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jesper Petersson; [2023]
    Nyckelord :Machine learning; Cloud Computing; Benchmark; Image Quality Assessment; Maskininlärning; Molntjänster; Jämförelse; Bildkvalitetsbedömning;

    Sammanfattning : an instance has become exceedingly more time and resource consuming. To solve this issue, cloud computing is being used to train and serve the models. However, there’s a gap in research where these cloud computing platforms have been evaluated for these tasks. LÄS MER

  4. 4. All publicitet är bra publicitet, eller? : En kvalitativ studie om hur företagsimage påverkas av negativ publicering

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Dennis Mikkelsen; Sabina Andersson; Tobias Gustafsson; [2022]
    Nyckelord :Image; CSR; Lojalitet;

    Sammanfattning : Date: 2022-01-12 Level: Bachelor thesis in Business administration, 15 cr Academy: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors: Sabina Andersson, Tobias Gustafsson, Dennis Mikkelsen Title: All publicity is good publicity, right? - A qualitative study of how corporate image is affected by negative publicity. Tutor: Ulf Andersson Keywords: Brand image, corporate identity, negative publicity, loyalty. LÄS MER

  5. 5. Vem avgör, du eller eWOM? : En kvalitativ studie om hur electronic word of mouth påverkar konsumenters köpbeslut med fokus på onlinebokningar av hotell

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Ikraan Ilmi Awad; Isac Rojas; [2022]
    Nyckelord :Electronic word of mouth; eWOM; hotel bookings; online reviews; purchase decision process; purchase decision; Elektronisk word of mouth; eWOM; hotellbokningar; onlinerecensioner; köpbeslutsprocessen; köpbeslut;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap om eWOM:s inflytande på konsumenters köpbeslut när de bokar ett hotell online samt betydelsen av konsumenternas uppfattning av recensioners trovärdighet. Teori: Studien utgår från teorier om köpbeslutsprocessen, elektronisk word of mouth (eWOM), onlinerecensioner, eWOM på sociala medier och trovärdighet inom eWOM. LÄS MER