Sökning: "prispremium"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade ordet prispremium.
1. #BetaltSamarbete
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
2. NUDGING - FÖR EN MER HÅLLBAR KAFFESTUND?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: For a more sustainable coffee break - An experimental study about how nudging can promote a more sustainable coffee consumption. Seminar date: 2021-06-02 Course: FEKH29, Business Administration: Bachelor’s degree project in marketing (15 ECTS), Undergraduate level. Authors: Marcus Rundström, Martin Lönnqvist, Sixten Nyhlén. LÄS MER
3. E-handelsförpackningens betydelse för kundbaserat Brand Equity : Hur styrkan i ett varumärke kan byggas med en varumärkesanpassad förpackning vid E-handel
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Studiens syfte har varit att experimentellt undersöka om det finns en varumärkesbyggande påverkan vid varumärkesanpassad distributionsförpackning. Teoretiskt har studien utgått från teorier inom kundbaserat varumärkeskapital med utgångspunkt från teorin om Brand EquityDimensions och Brand Value Chain-modellen. LÄS MER
4. Prispremier för honung : med fokus på ekologiskt och svenskproducerat
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : The quantity of wild pollinators is declining worldwide. Pollinators contribute with an essential ecosystem service when helping plants to reproduce. Honeybees can partly replace the loss of wild pollinators, thus making beekeeping important. LÄS MER
5. Dialekters påverkan på varumärkets personlighet och styrka
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Dialekters påverkan på varumärkets personlighet och styrka Seminariedatum: 2015-06-04 Ämne/kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Elin Lyrfors, Lukas Morinder, Christoffer Tangen Handledare: Lars Carlman Nyckelord: Varumärkespersonlighet, dialekt, Jennifer Aaker, radioreklam, varumärkesstyrka. Syfte: Att utifrån existerande teori inom marknadsföring-, lingvistik- och psykologiforskning utreda huruvida användandet av olika svenska dialekter har en inverkan på varumärkespersonlighet, köpintentioner, prispremium och gillande. LÄS MER