Sökning: "procedural knowledge"

Visar resultat 1 - 5 av 103 uppsatser innehållade orden procedural knowledge.

  1. 1. Designing for Learning in Enterprise Software - An explorative case study investigating admin user needs for learning, instruction, and information retrieval.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Fredrik Horn; [2023-07-19]
    Nyckelord :Enterprise software; Employee Training; Admin Users; Learning; Instruction; Information retrieval; User-Centered Design; Innovation;

    Sammanfattning : Enterprise software plays a vital role in an organization's path to operational excellence and competitiveness. Whether or not the company is able to reap the rewards of the enterprise software depends largely on the extent to which the software is adopted effectively, meaning used with a high level of proficiency by its users. LÄS MER

  2. 2. Mellanrum: Towards an Entangled Audiovisual Practice

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musik

    Författare :Julius Norrbom; [2023-01-23]
    Nyckelord :audiovisual; generative art; generative music; modular synthesizer; electronic music; systems; networks;

    Sammanfattning : This artistic research project is a document of an entangled audiovisual practice in progress. With a generative approach and thinking in systems applied to modular synthesizers and procedural computer graphics the aim is to blur the line between the process of generating sounding material and the process of generating visual material. LÄS MER

  3. 3. Procedurellt genererade eldbollar är framtiden av magi : Utveckling av metoder för procedurell generering av förmågor till MOBA-spel

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Martin Johansson; [2023]
    Nyckelord :procedural generation; abilities; moba; game development; unity; procedurell generering; förmågor; moba; spelutveckling; unity;

    Sammanfattning : Procedurell generering är ofta använt av spelutvecklare i dagens moderna samhälle. Generellt så används procedurell generering mestadels till att generera terräng och texturer, vilket är ett välutforskat område, men det är bara början till vad det kan användas till. LÄS MER

  4. 4. A designer-driven approach to procedural generation tools for level design

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Max Truedsson; [2023]
    Nyckelord :Master Thesis; Game development; Game Design; Procedural generation; PCG; Level creation; Art Tool; 3d Environment design; Master Examensarbete; Spelutveckling; Speldesign; Procedurell generering; PCG; Spelbana Konstruktion; Konst verktyg; 3d miljö design;

    Sammanfattning : Game development is a multifaceted field that involves both traditional software practices and creative work. It is characterized by its iterative and time-consuming process where prototypes are created and then evaluated. This is especially true for creating 3D environments, where it is difficult to evaluate the quality before it is completed. LÄS MER

  5. 5. Omvårdnadsåtgärder för att lindra lidande hos barn vid venprovtagning och PVK-sättning

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskap

    Författare :Alma Sjölander; Klara Magnusson; [2023]
    Nyckelord :Child; fear of needles; needle related procedures; nursing measures; procedural pain; Barn; nålrelaterade procedurer; omvårdnadsåtgärder; procedurrelaterad smärta; stickrädsla;

    Sammanfattning : Bakgrund: Nålrelaterade procedurer är vanligt förekommande inom barnsjukvården och är något som orsakar lidande för barn. Om detta lidande inte förebyggs eller lindras adekvat kan det leda till stickrädsla. LÄS MER