Sökning: "procedural methods"
Visar resultat 1 - 5 av 131 uppsatser innehållade orden procedural methods.
1. Icke-farmakologiska metoder för att hantera procedursmärta hos barn : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Röda Korsets HögskolaSammanfattning : Bakgrund: Smärta hos barn i samband med procedurer i sjukvården är ett vanligt problem som sjuksköterskan hanterar. Hos barn är smärta tydligt kopplat till rädsla och otrygghet. Syfte: Att kartlägga icke-farmakologiska metoder för att hantera procedursmärta hos barn. LÄS MER
2. Procedurellt genererade eldbollar är framtiden av magi : Utveckling av metoder för procedurell generering av förmågor till MOBA-spel
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Procedurell generering är ofta använt av spelutvecklare i dagens moderna samhälle. Generellt så används procedurell generering mestadels till att generera terräng och texturer, vilket är ett välutforskat område, men det är bara början till vad det kan användas till. LÄS MER
3. A comparative performance analysis of Fast Fourier Transformation and Gerstner waves
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Background: As time moves on hardware is able to tackle heavier and more complex computations in real-time systems. This means that more realistic and stylistic environments can be computed. One of these environments is the ocean. LÄS MER
4. Identifying and Applying Hand-painted Features Onto Procedurally Generated Textures
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska HögskolaSammanfattning : Background. Procedural content generation (PCG) is a powerful tool used in manydifferent areas within game development. One of these areas are texturing where procedural generation have several advantages, including increased effectiveness, reducedstorage cost and unlimited texture resolution. LÄS MER
5. Modeling and Balancing the Resource Economy in Gustav
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : In-game resource balancing is a crucial part of game design. By providing an appropriate amount of various kinds of resources to players, the game ensures that players are presented with meaningful challenges. LÄS MER