Sökning: "process reklambyrå"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden process reklambyrå.

  1. 1. Leda vinnande reklam - En studie om sambandet mellan ledarskap och kreativitet på reklambyråer som prisats i effektivitetstävlingen 100-wattaren

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Eva Due; [2016]
    Nyckelord :Ledarskap; Kreativitet; Kommunikationsbyrå; Reklambyrå; 100-wattaren; Reklamtävling; Motivation; Effekt; Resultat;

    Sammanfattning : Denna studie behandlar ledarskap på reklambyråer och vilket samband detta kan ha med kreativitet. Syftet är att undersöka ledarskapet i framgångsrika reklamprojekt och hur dess form påverkar kreativitet.Undersökningen har utförts genom en fallstudie där det genomförts sex kvalitativa intervjuer med personer på kommunikationsbyråer. LÄS MER

  2. 2. Gerillakampanjer – karakteristika och reklambyråns arbetssätt : En djupintervjuundersökning med särskilt fokus på visuella gerillakampanjer

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Maria Arvidsson; Julia Perander; [2014]
    Nyckelord :advertising agency; definition; guerrilla marketing; guerrilla campaign; characteristics; visual communication; working process; arbetssätt; definition; gerillamarknadsföring; gerillakampanj; karaktärsdrag; reklambyrå; visuell kommunikation;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att genom semistrukturerade djupintervjuer, med särskild fokus på visuella gerillakampanjer, kartlägga de av byråerna benämnda karaktärsdragen för gerillakampanjer samt byråernas arbetssätt för dessa kampanjer.Fem semistrukturerade djupintervjuer genomfördes på respektive respondents arbetsplats utvalda genom ett kombinerat strategiskt och bekvämlighetsurval. LÄS MER

  3. 3. The Process : a study of an advertising agencys creative work procedure

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Lisa Frulla; Stefan Söber; [2014]
    Nyckelord :kreativitet; reklam; kommunikation; kreativ processmodell; Michael D. Mumford; reklambyrå kommunikationsbyrå;

    Sammanfattning : Kreativitet och kreativa processmodeller kan ses som verktyg som i marknadskommunikationsbranschen kan användas för att ta fram marknadskommunikation som tilltalar och når den tänkta målgruppen och som gör att det önskade kommunikationsresultatet uppnås. En kommunikationsbyrås uppdrag är att ta fram kreativa kommunikationslösningar för en kunds räkning. LÄS MER

  4. 4. Triangeldrama : En deskriptiv fallstudie om arbetsprocessen och relationen mellan ett företag och dess PR- och reklambyrå

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Nadia Bazydlo; Anne-Sofie Hedén; [2014]
    Nyckelord :Public Relations PR ; advertising; agency; pitch; brief; marketing; communication; work process; customer relationship; creativity; PR; reklam; byrå; pitch; brief; marknadsföring; kommunikation; arbetsprocess; kundrelation; kreativitet;

    Sammanfattning : Bakgrund: I dagens samhälle utsätts konsumenter ständigt för en mängd olika typer av reklam. För att fånga upp deras intresse och uppmärksamhet är det viktigt att kunna differentiera och utmärka sig på marknaden genom att välja rätt kommunikationsmedel. LÄS MER

  5. 5. Att motivera för kreativitet : En kvalitativ studie om projektledare inom reklambranschen

    Magister-uppsats,

    Författare :Veronica Thorvaldsson; Maria Källgren; [2013]
    Nyckelord :Project manager; project; advertising; creativity; motivation; organization climate; Projektledare; projekt; reklam; kreativitet; motivation; organisationsklimat;

    Sammanfattning : Reklambranschen är en bransch som lägger mycket fokus och stort värde på skapandet av originalitet och nytänkande för att frambringa effektiva lösningar. Reklam handlar om att påverka en individ och skapa reaktioner, vilket kan leda till att personen köper den marknadsförda produkten eller tjänsten. LÄS MER