Sökning: "processorienterad organisation"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden processorienterad organisation.

  1. 1. Hälso- och sjukvården och Covid-19 : En kvalitativ studie om strategiförändringar under en kris

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Jacob Rundberg; Lucas Dahlstedt; [2021]
    Nyckelord :Strategy; strategy in the public sector; covid-19; crisis; Strategy management; Strategy changes in time of crisis; Strategi; strategi i offentliga sektorn; covid-19; kris; strategistyrning; strategiförändring i kris;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Hälso- och sjukvården och Covid-19 en kvalitativ studie om strategiförändringar under en kris Författare: Lucas Dahlstedt & Jacob Rundberg  Handledare: Cristoffer Lokatt  Examinator: Pia Nylinder Bakgrund: Senaste året har varit tufft för många, i början av 2020 spred sig covid-19 över världen vilket har haft stor påverkan på bland annat hälso- och sjukvården. Det strategiska arbetet har varit en central del i att hantera den kraftiga omställningen. LÄS MER

  2. 2. Asyl 360 - ett paradigmskifte? : Migrationsverkets utveckling mot en processorienterad verksamhet

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik; Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Eric Blomqvist; Kaiwan Adl Zarabi; [2020]
    Nyckelord :Quality management; organisation; process; Business Process Management; process maturity model.; Kvalitetsutveckling; organisation; process; Business Process Management; processmognadsutveckling.;

    Sammanfattning : Inom flera svenska statliga myndigheter har det processbaserade arbetssättet blivit en metod för att öka effektiviteten inom organisationer. Migrationsverket, en myndighet som under mitten av 2010-talet tog emot ett rekordstort antal skyddssökande under den stora flyktingkrisen, har på senare tid börjat att implementera ett nytt processbaserat arbetssätt inom asylprövningen kallat ”Asyl 360”. LÄS MER

  3. 3. Processorienterad kultur : Mätmetod över beteenden som driver resultat i en processorienterad kultur

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Johan Celinder; Anders Klang; [2019]
    Nyckelord :Process orientation; method of measuring; quality culture; behaviours; Processorientering; Mätmetod; Kvalitetskultur; Beteenden;

    Sammanfattning : Iden till arbetet fick författarna från en föreläsning om kultur (SIQ & SKI, 2018) och hur enligt Drucker kulturen i en organisation slår strategi utan problem. Syftet var att undersöka vilka beteenden som driver resultat i en processorienterad kultur, samt att utveckla en modell för att mäta detta. LÄS MER

  4. 4. Val av affärssystem i globala verksamheter : En fallstudie av framgångsfaktorer vid val av affärssystem i två globala verksamheter

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Davor Crnoja; [2018]
    Nyckelord :affärssystem; valprocess; strategi; ledning; implementering; processer och förändringsledning; global verksamhet; framgångsfaktorer;

    Sammanfattning : Ett affärssystem spänner över alla de kritiska funktionerna inom en verksamhet vilket innebäratt det är en betydelsefull komponent för att en organisation ska kunna bedriva sinverksamhet. Fördelarna med affärssystem är att de ska fungera som ett systemstöd förverksamheten, att den ska hjälpa till att effektivisera de dagliga administrativa rutinerna, attden ska supportera en processorienterad version av verksamheten och att den möjliggör attstandardisera processer över hela verksamheten. LÄS MER

  5. 5. Erfarenhetsåterföring mellan olika aktörer inom byggbranschen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Mikael Edström; [2018]
    Nyckelord :Erfarenhetsåterföring; Industriellt byggande; Lean Production; samverkansform;

    Sammanfattning : Erfarenhetsåterföring är ett viktigt verktyg för att kunna spara tid, pengar och att utveckla byggbranschen. Företagen vet om detta, men trots dessa viktiga fördelar tillämpas det sällan, där tidigare studier har visat att det beror bland annat på tidsbrist och dåligt engagemang. LÄS MER