Sökning: "producent marknad"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden producent marknad.

  1. 1. Framtidsspaning för svensk mjölk : Identifiering av nyckelfaktorer för att öka konkurrenskraften i svensk mjölk genom jämförelse av strategier

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Josefine Andersen; Linus Brink; [2023]
    Nyckelord :Konkurrenskraft; strategi; livsmedelsstrategi; mjölksektor; kartläggning; policy; marknad; svensk mjölkproduktion;

    Sammanfattning : I svensk livsmedelsstrategi som lanserades i juni 2017 skrivs det att konkurrenskraft är en viktig del i utvecklingen av Sveriges animalieproduktion och självförsörjning. Detta ska uppnås genom produktionsökning, expansion på inhemsk och utländsk marknad samt miljömål. Dock har trenderna under de senaste åren varit de motsatta. LÄS MER

  2. 2. Battery Cell Offering for Mid-Market Battery Electric Vehicles

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovationsteknik

    Författare :Oscar Bengtsson; Rebecka Markensten; [2022]
    Nyckelord :lithium-ion battery; BEV; mid-market; low-cost battery; Technology and Engineering; Business and Economics;

    Sammanfattning : The rapid transformation of the automotive industry to electric vehicles is putting immense pressure on not just vehicle manufacturers (OEMs), but the entire battery electric vehicle (BEV) supply chain. This includes lithium-ion battery cells, the current state-of-the-art technology for energy storage in BEVs. LÄS MER

  3. 3. Från Östgötaslätten till matupplevelse : En kvalitativ studie av värdekedjan mellan producent, grossist och restaurang på en lokal marknad

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Emma Gunnarsson Folkegård; Sebastian Olivares; [2020]
    Nyckelord :Valuechain; locally produced raw materials; local market; wholesale; added value; value-creating; producers; Värdekedja; lokalt producerade råvaror; lokal marknad; grossist; mervärde; värdeskapande; producent;

    Sammanfattning : Restaurangutläggen har ökat sedan 2010 och efterfrågan på lokalt producerad mat har ökat allt mer senaste tiden, vars syfte inte längre enbart syftar till att mätta idag. Trender har lett till att mervärden inom mat såsom kvalité, hållbarhet och ursprung efterfrågas, varpå restauranger har anpassat sig till detta för att skapa en matupplevelse. LÄS MER

  4. 4. Opportunities for Short Food Supply Chains : attractive communication strategies within a Swedish REKO-ring

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Filippa Isaksson; Marie Leijon Cedermark; [2020]
    Nyckelord :communication; direct marketing; network; REKO-rings; short food supply chain; social media; the 4C marketing model;

    Sammanfattning : The interest in locally produced food has increased in Sweden, this has led to several initiatives where consumers can buy products directly from producers. One example of an initiative is REKO-rings, which is an initiative based on contact via the internet, where consumers can shop directly from producers without intermediaries. LÄS MER

  5. 5. "This is my favorite beauty product… Do you like it too?” : A quantitative study on the user's interaction on beauty brands' Instagram account and how the presence of an influencer effect it.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Fanny Evensson; Erika Jansson; [2020]
    Nyckelord :Influencer; interaction; parasocial interaction and beauty market.; Influencer; interaktion; parasocial interaktion och skönhetsbranschen.;

    Sammanfattning : Looking at earlier studies and previous research in influencer marketing and parasocial relations between influencers and their followers, many of them are studying influencers in other countries such as Singapore and not in Sweden. This is a research gap we want to fill, which is why this study is focusing on Swedish influencers. LÄS MER