Sökning: "producent spel"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden producent spel.

  1. 1. Barn som konsument och producent : Förskollärares perspektiv på barns användande av lärplattan i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Anna Assarsson; Madeleine Andersson; [2023]
    Nyckelord :Lärplatta; Konsument; Producent; Förskola; Förskollärare; meningsskapande;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker förskollärares perspektiv på lärplattan i förskolans verksamhet. Detta ämne är högst relevant att ta reda på mer om, eftersom den digitala teknologin är en stor del av samhället. LÄS MER

  2. 2. De skulle stå upp mot storföretagen : En marxistisk kritik av spelgrafiken i Cyberpunk 2077 med fokus på relationen mellan konsument och producent

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Fredrik Hagman; [2021]
    Nyckelord :Cyberpunk 2077; Discourse; Visual analysis; Qualitative approach; Critical theory; The Frankfurt School; Commodityfetishism; Commodification; The Culture Industry; Karl Marx’ phases of alienation; Cyberpunk 2077; Diskurs; Kvalitativ visuell analys; Marxistisk läsning; Frankfurtskolan; Varufetishism; Kommodifiering; Kulturindustri;

    Sammanfattning : Uppsatsen undersöker spelgrafik i Cyberpunk 2077, mot bakgrund av händelserna kring spelets offentliggörande – som väckte stort raseri och missnöje från inte bara spelarna själva, utan även aktieägare och spelrecensenter. Utgångspunkten i analysen är etablerandet av en diskursiv läsning inom en kvalitativ visuell analys av ett urval bilder som visar hur människor i spelet manipuleras till att köpa produkter som är skadliga för dem. LÄS MER

  3. 3. De skulle stå upp mot storföretagen : En marxistisk kritik av spelgrafiken i Cyberpunk 2077 med fokus på relationen mellan konsument och producent.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Fredrik Hagman; [2021]
    Nyckelord :Cyberpunk 2077; Marxist critique; in-game advertisement; game design; Cyberpunk 2077; Diskurs; Kvalitativ visuell analys; Marxistisk läsning; Frankfurtskolan; Varufetishism; Kommodifiering; Kulturindustri;

    Sammanfattning : Uppsatsen undersöker spelgrafik i Cyberpunk 2077, mot bakgrund av händelserna kring spelets offentliggörande – som väckte stort raseri och missnöje från inte bara spelarna själva, utan även aktieägare och spelrecensenter. Utgångspunkten i analysen är etablerandet av en diskursiv läsning inom en kvalitativ visuell analys av ett urval bilder som visar hur människor i spelet manipuleras till att köpa produkter som är skadliga för dem. LÄS MER

  4. 4. 3D Program och Spelmotorer : En fallstudie om användarens uppfattning av 3D omgivningar i visualiserings sammanhang

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Ljud- och musikproduktion

    Författare :Bill Magnusson; [2017]
    Nyckelord :3D; 3D program; spelmotorer; visualisering; inlevelse; förståelse; grafik; grafisk kvalitet;

    Sammanfattning : Uppsatsen undersöker skillnader mellan 3D program och spelmotorer. En producent i dagens mediesamhälle har många val mellan program och ibland kan det vara svårt att dra slutsatser. LÄS MER

  5. 5. Spel på användarnas villkor - en studie av datorspelet Counter-strike och dess omringande modifieringskultur

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Henrik Vilén; [2015]
    Nyckelord :Konvergens; Deltagarkultur; Kollektiv intelligens; Appropriering; Modifiering; Demokrati; Social Sciences;

    Sammanfattning : Kandidatuppsatsen Spel på användarnas villkor – en studie av datorspelet Counter-strike och dess omringande modifieringskultur är författad av Henrik Vilén vid Institutionen för kommunikation och medier på Lunds Universitet under vårterminen 2015, under handledning av Tobias Olsson. Uppsatsen undersöker relationen mellan datorspelet Counter-strike och dess användare och de approprieringsprocesser som är grundläggande för textens uppbyggnad, och hur texten används. LÄS MER