Sökning: "produkt påverkan"

Visar resultat 1 - 5 av 175 uppsatser innehållade orden produkt påverkan.

  1. 1. Miljömässig marknadsföring och dess påverkan på Word of Mouth : Skillanden mellan marknadsföringsstrategierna greenwashing, vocal green, silent brown och silent green

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi; Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Adam Lindh; Cecilia Persson; [2018]
    Nyckelord :Organization typology; greenwashing; vocal green; silent brown; silent green; word of mouth; Organisationstypologi; greenwashing; vocal green; silent brown; silent green; word of mouth;

    Sammanfattning : Titel: Miljömässig marknadsföring och dess påverkan på Word of Mouth – Skillnaden mellan marknadsföringsstrategierna greenwashing, vocal green, silent brown och silent green. Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi. Författare: Adam Lindh & Cecilia Persson. Handledare: Jonas Kågström. LÄS MER

  2. 2. Marknadsföringsmixens fortsatta betydelse, med hänsyn till digitaliseringen. : En systematisk litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi; Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Joel Lager; Pontus Hermansson; [2018]
    Nyckelord :Marketing Mix; Digitalization; Big Data; Marknadsföringsmixen; Digitalisering; Big Data;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att diskutera hur marknadsföringsmixen kunnat bevarat sin betydelse över tid inom området marknadsföring, med hänsyn till de förändringar som digitaliseringen inneburit. Metod: Studien genomfördes som en systematisk litteraturstudie. LÄS MER

  3. 3. Från spill till hållbar isolering - En jämförande miljöbedömning av Diabs R-serie ur ett livscykelperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Ekosystemteknik (CI); Lunds universitet/Miljö- och energisystem

    Författare :August Lindholm; [2018]
    Nyckelord :Livscykelanalys; miljöpåverkan; allokering; isolering; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Materialflödet som uppkommer i och med dagens nivåer av konsumtion och global handel har gjort att avfallshantering och en effektivare hushållning med jordens resurser blivit allt viktigare. Idag ligger därför stort fokus på att förebygga uppkomsten avfall eller i annat fall återanvända eller återvinna tillverkade produkter. LÄS MER

  4. 4. Branddimensionering av CLT-element i bärande väggkonstruktioner : en komparativ studie mellan gällande normer och senaste forskningen

    M1-uppsats, KTH/Byggteknik och design; KTH/Byggteknik och design

    Författare :Stefan Hallqvist; Cherif Berkal; [2018]
    Nyckelord :Cross-laminated timber; CLT; bearing capacity; fire resistance; fire protection design; Korslimmat massivträ; CLT; KL-trä; Brandmotstånd; Branddimensionering; Bärighet;

    Sammanfattning : I takt med en ökad miljömedvetenhet har träbyggnation börjat premieras allt mer och sedan lagändringen 1994 som innebar att det blev tillåtet att uppföra höga hus med trästomme har utvecklingen snabbt gått framåt. Att korsvis bygga upp skikt av brädor och sammanfoga dessa till element har visat sig skapa en produkt med hög hållfasthet och låg vikt som är idealisk som stommaterial vid byggnation av stora och höga hus i trä. LÄS MER

  5. 5. Den traditionella marknadsföringsmixen utifrån digitaliseringen : Har digitaliseringen skapat ett behov av att utveckla den traditionella marknadsföringsmixen?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi; Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Gustaf Weinebrandt; Sara Pernbrink; [2018]
    Nyckelord :Marketingmix; 4P; Product; Place; Price; Promotion; Marketing; Marketing theory; Kotler; McCarthy; Digitalization; Social media; Relationship marketing; Gummeson; Grönroos.; Marknadsföringsmix; 4P; Produkt; Plats; Pris; Påverkan; Marknadsföring; Marknadsföringsteori; Kotler; McCarthy; Digitalisering; Sociala medier; Relationsmarknadsföring; Gummesson; Grönroos.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Marknadsföringen har under det senaste decenniet genomgått fundamentala förändringar och digitaliseringen har varit en del i den utvecklingen. Borden var först med att presentera marknadsföringsmixen som koncept på 1950-talet. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet produkt påverkan.

Din email-adress: