Sökning: "produkt uppsats"

Visar resultat 1 - 5 av 403 uppsatser innehållade orden produkt uppsats.

  1. 1. Longtail-fenomenet i svenskdagligvaruhandel : En kvantitativ studie av försäljningskoncentrationen i den svenska dagligvaruhandelns e-handel jämfört med fysisk handel.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Martin Amrén; Albin Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Long tail; Pareto; superstars; grocery; e-commerce; omni-channel; multi-channel; sales concentration; Longtail; pareto; superstars; dagligvaror; e-handel; omni-channel; multi-channel; försäljningskoncentration;

    Sammanfattning : Bakgrund: Med digital utveckling ökar användandet av digitala kanaler för att köpa produkter. Utvecklingen sätter ökad press på handeln att utveckla sitt digitala erbjudande. Problemformulering: Förutsättningarna att driva handel skiljer sig åt online jämfört med offline, sett både ur perspektiv från återförsäljare och köpare. LÄS MER

  2. 2. Investigations and Development in the Area of Automated Security Evaluation of Android Devices with Focus on Bluetooth

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Robin Holmquist; [2023]
    Nyckelord :Bluetooth; Android; Common Criteria; Automated dynamic security evaluation; Mobile device security; Bluetooth; Android; Common Criteria; Automatiserad dynamisk s¨akerhetstestning; S¨akerhet f¨or mobila enheter;

    Sammanfattning : Bluetooth is a technology that has been implemented in over 5 billion devices and therefore has a considerable impact. It is the dominant technology for shortrange wireless communication. LÄS MER

  3. 3. Hållbarhetsredovisning som marknadsföringsverktyg – En undersökning av de marknadsföringsrättsliga konsekvenserna av företagens hållbarhetsredovisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Saga Sthen; [2023]
    Nyckelord :EU-rätt; associationsrätt; marknadsföringsrätt; miljöpåståenden; hållbarhetsredovisning; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Environmental and climate issues are becoming increasingly relevant in society. Both consumers and companies, as well as international organizations are placing greater focus on these issues. LÄS MER

  4. 4. Hållbarhetskommunikation : Hållbarhet som del i influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Felicia Bodin; Hanna Larsson; Josefine Lundquist; [2023]
    Nyckelord :Marketing communication; sustainability communication; influencer marketing; sustainability; Marknadskommunikation; hållbarhetskommunikation; influencer marketing; hållbarhet;

    Sammanfattning : Hållbarhet och hållbar konsumtion får allt större uppmärksamhet samtidigt som influencer marketing blivit en framgångsrik marknadsföringskanal till en ökad försäljning för företag. Studiens syfte är därmed att undersöka modeföretags hållbarhetskommunikation genom influencer marketing, samt kartlägga om kommunikationen stämmer överens med företagens hållbarhetsrapporter. LÄS MER

  5. 5. Examining Data Privacy and User Trust in Fertility- and Menstruation Technologies Using an Intersectional Feminist Perspective

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Sandra Larsson; [2023]
    Nyckelord :femtech; data privacy; trust; user experience; feminist hci; data feminism; menstruation; fertility; femtech; datasäkerhet; tillit; användarupplevelse; feministisk människadatorinteraktion; data feminism; menstruation; fertilitet;

    Sammanfattning : With the digitization of healthcare, there has been an increase in self-tracking technologies for health. One group of self-tracking technologies is FMTs, fertility- and menstruation technologies. LÄS MER