Sökning: "produktkännedom"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet produktkännedom.

  1. 1. Insekter som livsmedel : attityder och möjligheter

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Mathilda Kullberg; [2023]
    Nyckelord :insekter; livsmedel; livsmedelsneofobi; livsmedelskännedom; produktkännedom; världsbild; antropocentrism; biocentrism;

    Sammanfattning : Insekter som livsmedel är ett fenomen som sedan länge varit vanligt i flera länder utanför EU. Nu står vi inför en tid där denna form av livsmedel också introduceras i Europa och specifikt Sverige. LÄS MER

  2. 2. Influencer marketing : Hur företags marknadskommunikationsmix vid produktlansering har förändrats allt eftersom “influencer marketing” har etablerats som kommunikationskanal och hur effekten av olika kommunikationskanaler har förändrats

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Kajsa Persson Stor; Kristina Lidborg; [2019]
    Nyckelord :produktlanseringar; marknadskommunikation; kommunikationsmixen; sociala medier; influencer marketing; eWOM; varumärkeskännedom; produktkännedom;

    Sammanfattning : Idag brukas internet av majoriteten människor i Sverige och företag har upptäckt möjligheten att använda internet i sin marknadskommunikation. Det har öppnat upp nya dörrar för företag att annonsera ut sitt budskap på internet istället för i de traditionella kommunikationskanalerna, såsom tv, radio och tidningar. LÄS MER

  3. 3. Automatisering av manuella monteringsstationer

    M1-uppsats, KTH/Tillämpad maskinteknik (KTH Södertälje)

    Författare :Felicia Färjsjö; Jonas Åhlin; [2018]
    Nyckelord :Scania; automation; manual assembly; benchmark; payback; design of production system; assembly system; Green Lean; sustainable production; human-machine collaboratio; Scania; automation; manuell montering; benchmark; payback; utveckling produktionssystem; monteringssystem; Green Lean; hållbarhet i produktion; människarobot samarbete;

    Sammanfattning : Examensarbetet utfördes våren 2018 på Scanias axel- och växellådsmontering i Södertälje. Axel- och växellådsmonteringen består till största del av manuella monteringsstationer men också till en del av automationslösningar för skruvdragning. LÄS MER

  4. 4. Kundselektering för utveckling av hemsidor - i enlighet med Personasmetoden : Selecting customers for developing web pages

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Åsa Alsing; Marianne Heggnes; [2007]
    Nyckelord :hemsida; webbplatser; personas; marknadsföring; utveckling; kundselektering; produktkännedom; igenkänning; positionering; marknadsundersökning; enkät;

    Sammanfattning : ”Mediet är budskapet”, därför att det är mediet som formar och kontrollerar granskningen av och formen för mänskliga kontakter och handlingar” Marshall McLuhan (refererad i Ek, 2006) Kunder i dagens samhälle är mer aktiva i sin köpprocess gällande informationssök inför ett köp. En allt vanligare källa att använda sig av är Internet. LÄS MER

  5. 5. Chockreklam, En kvalitativ studie av två fall

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Dan Rosenberg; Jessica Strömberg; Martin Segesten; [2005]
    Nyckelord :Chock; reklam; bildanalys; effekthierarki; semiotik; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Chockreklamen bryter igenom mediebruset och fångar effektivt åskådarens uppmärksamhet på grund av dess gränsöverskridande karaktär. På så vis ger det ett starkare intryck och budskapet stannar kvar längre i vårt minne. LÄS MER