Sökning: "produktkännedom"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet produktkännedom.
1. Insekter som livsmedel : attityder och möjligheter
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Insekter som livsmedel är ett fenomen som sedan länge varit vanligt i flera länder utanför EU. Nu står vi inför en tid där denna form av livsmedel också introduceras i Europa och specifikt Sverige. LÄS MER
2. Influencer marketing : Hur företags marknadskommunikationsmix vid produktlansering har förändrats allt eftersom “influencer marketing” har etablerats som kommunikationskanal och hur effekten av olika kommunikationskanaler har förändrats
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Idag brukas internet av majoriteten människor i Sverige och företag har upptäckt möjligheten att använda internet i sin marknadskommunikation. Det har öppnat upp nya dörrar för företag att annonsera ut sitt budskap på internet istället för i de traditionella kommunikationskanalerna, såsom tv, radio och tidningar. LÄS MER
3. Automatisering av manuella monteringsstationer
M1-uppsats, KTH/Tillämpad maskinteknik (KTH Södertälje)Sammanfattning : Examensarbetet utfördes våren 2018 på Scanias axel- och växellådsmontering i Södertälje. Axel- och växellådsmonteringen består till största del av manuella monteringsstationer men också till en del av automationslösningar för skruvdragning. LÄS MER
4. Kundselektering för utveckling av hemsidor - i enlighet med Personasmetoden : Selecting customers for developing web pages
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : ”Mediet är budskapet”, därför att det är mediet som formar och kontrollerar granskningen av och formen för mänskliga kontakter och handlingar” Marshall McLuhan (refererad i Ek, 2006) Kunder i dagens samhälle är mer aktiva i sin köpprocess gällande informationssök inför ett köp. En allt vanligare källa att använda sig av är Internet. LÄS MER
5. Chockreklam, En kvalitativ studie av två fall
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Chockreklamen bryter igenom mediebruset och fångar effektivt åskådarens uppmärksamhet på grund av dess gränsöverskridande karaktär. På så vis ger det ett starkare intryck och budskapet stannar kvar längre i vårt minne. LÄS MER