Sökning: "produktorienterat företag"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden produktorienterat företag.
1. Samskapande för framgång : Externa aktörers betydelse för produktutveckling
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Produktorienterade industriföretag strävar alltid efter att producera och leverera produkter som möter kundens behov och preferenser. Produktutveckling är därför en viktig del i företag för att kunna vara konkurrenskraftig i en alltmer konkurrensutsatt miljö på marknaderna. LÄS MER
2. Processorienterat kvalitetsarbete : Möjligheter och hinder i utvecklandet av ett processorienterat arbetssätt för en byggentreprenör
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurserSammanfattning : De senaste åren har byggbranschen förbättrat sin effektivitet i betydligt långsammare takt än övriga industrier. Detta påverkar hela samhället då branschen har stor påverkan på samhällsekonomin. En lösning på denna ineffektivitet tros vara att ställa om till ett processtänk. LÄS MER
3. Design i offentlig sektor : En fallstudie med Arbetsförmedlingen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Det pågår stora förändringar i världen gällande begreppet design och rapporter har kommit både iSverige och Europa om hur design kan lösa samhällsproblem. Design kan användas som ettverktyg för problemlösning i en arbetsprocess eller som konkurrensfördel i en strategi för attutveckla produkter och tjänster utifrån användarens behov. LÄS MER
4. En säker förändring : en studie om säkerhetsföretaget Niscayahs strategiimplementering
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : De senaste decennierna har det skett en ökning av antalet betydelsefulla och ibland även omfattande förändringar i företag och organisationer. Hos många företag får emellertid inte förändringsprocessen det fulla utslag i organisationen som ledningen tänkt sig. LÄS MER
5. Detaljhandeln trappar upp -en analys av generiska strategier för dagens detaljhandelsbransch
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syfte: Att analysera generiska strategiers applicerbarhet i dagens detaljhandelsbransch. Frågeställning: Går det att förklara detaljhandelsbranschens agerande utifrån generiska strategier? Arbetsfrågor: Vilka är särdragen i dagens detaljhandelsbransch? Hur kan vi beskriva generiska strategier? Vad har sagts om generiska strategier för detaljhandeln? Metod: Genom en semikvalitativ metod har vi studerat teorin generiska strategier. LÄS MER