Sökning: "produktplacering i svensk tv"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden produktplacering i svensk tv.

  1. 1. Låt oss se en film! : En undersökning om produktplacering inom svensk filmindustri

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Sandra Kolari; [2014]
    Nyckelord :Produktplacering; Filmindustrin; Sverige; Hundraåringen som klev ut genom fönstret;

    Sammanfattning : När konsumenten får tillgång till ny teknologi möjliggörs nya sätt att se på tv och film, detta nya sätt att bestämma över reklamintag har ändrat sättet som konsumenten utsätts för reklam. När konsumtionsmarknaden ändras måste teknologin och marknadsföringstekniker följa efter. LÄS MER

  2. 2. Produktplaceringens effekter på svenska konsumenter: en fallstudie av TV-serien Solsidan.

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Evelina Andersen; Anna Selsmark; [2013]
    Nyckelord :Produktplacering; varumärke;

    Sammanfattning :                                           Sammanfattning Titel: Produktplaceringens effekter på svenska konsumenter: en fallstudie av TV-serien Solsidan. Författare: Evelina Andersen och Anna Selsmark Handledare: Klaus Solberg Søilen Nivå: Kandidatuppsats, Marknadsföring 15 Hp, VT 2013. LÄS MER

  3. 3. Vad såg du? : En uppsats om produktplacering

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofie Borg; Ida Sjögren; [2012]
    Nyckelord :Produktplacering; marknadskommunikationsprocessen; perception; kognition;

    Sammanfattning : I allt högre utsträckning väljer konsumenter att undvika TV-reklam som företag exponerar dem för, alternativet har således blivit att integrera produkter och varumärken i TV-serier för att göra den omöjligt för konsumenter att zappa bort. Denna uppsats syftar till att undersöka produktplacering i TV-serier och vilka faktorer i marknadskommunikationsprocessen, individers perception och kognition som företag bör ta i beaktning när de använder sig av produktplacering för att exponera sitt varumärke. LÄS MER

  4. 4. Varumärken i Solsidans DNA : En fallstudie av varumärkesexponering i en svensk TV-serie

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Oskar Fjällborg; Elin Söderman; [2012]
    Nyckelord :produktplacering; varumärkesexponering; marknadsföring; TV; Solsidan;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Produktplacering i Solsidan

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Amanda Ralfsson; Anna Sandell; [2011]
    Nyckelord :jag-bildningsprocessen; semiotik; kontext; Solsidan; produktplacering; konsumtion; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats är författad av Anna Sandell och Amanda Ralfsson vid Enheten för medie- och kommunikationsvetenskap vid Lunds universitet. Titeln på arbetet är ”Produktplacering i Solsidan”. Uppsatsen behandlar fenomenet produktplacering som blir allt vanligare i svensk TV. LÄS MER