Sökning: "produktplacering solsidan"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden produktplacering solsidan.
1. Attityd till ett varumärke via produktplacering : En jämförande studie mellan Generation X och Generation Y
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att jämföra hur Generation X och Y:s attityd till ett varumärke påverkas av produktplacering. Metod: I studien genomfördes en undersökning med hjälp av experimentell design och enkät med 169 respondenter. LÄS MER
2. Produktplaceringens avtryck i en TV-serie
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien var att ge en utökad förståelse för hur användandet av produktplacering kan påverka tittarnas syn på en TV- serie. Metod: Ett avsnitt av den svenska TV- serien Solsidan användes på grund av dess omfattande kritik mot användandet av produktplaceringar. LÄS MER
3. Produktplacering i Solsidan - hur företag resonerar kring sin planerade exponering.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel: Produktplacering i Solsidan - hur företag resonerar kring sin planerade exponering. Författare: Anna Becker och Johanna Wållgren. Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet. LÄS MER
4. "Det känns ganska fräscht att ha en Volvo för att nu har ju dom den i Solsidan" : En kvalitativ attitydundersökning om svenska tv-tittares attityd till produktplacering
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : Since product placement is a relatively new phenomenon in Swedish television, there is a lack of research on what attitudes Swedish TV-viewers hold towards it. This is where our paper will contribute to the research. The purpose of this reserachpaper is to describe and analyze what attitude Swedish TV-viewers has towards product placement. LÄS MER
5. Reklamen som inte får synas : En studie om produktplacering i TV-serien Solsidan
Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : .... LÄS MER