Sökning: "produktplacering solsidan"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden produktplacering solsidan.

  1. 1. Attityd till ett varumärke via produktplacering : En jämförande studie mellan Generation X och Generation Y

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Emilia Wallström; Evelina Simonsson; [2017]
    Nyckelord :Product placement; Attitude; Prominence; Well-known brand; Generation X; Generation Y; Produktplacering; Attityd; Position; Välkänt varumärke; Generation X och Generation Y.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att jämföra hur Generation X och Y:s attityd till ett varumärke påverkas av produktplacering. Metod: I studien genomfördes en undersökning med hjälp av experimentell design och enkät med 169 respondenter. LÄS MER

  2. 2. Produktplaceringens avtryck i en TV-serie

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Yessenia Orellana; Savannah van Trigt; [2016]
    Nyckelord :Product placement; memory process; brand awareness visual and auditive placements.; Produktplacering; minnesprocessen; varumärkeskännedom; visuell och auditiv produktplacering;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien var att ge en utökad förståelse för hur användandet av produktplacering kan påverka tittarnas syn på en TV- serie. Metod: Ett avsnitt av den svenska TV- serien Solsidan användes på grund av dess omfattande kritik mot användandet av produktplaceringar. LÄS MER

  3. 3. Produktplacering i Solsidan - hur företag resonerar kring sin planerade exponering.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Anna Becker; Johanna Wållgren; [2014-08-22]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Produktplacering i Solsidan - hur företag resonerar kring sin planerade exponering. Författare: Anna Becker och Johanna Wållgren. Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet. LÄS MER

  4. 4. "Det känns ganska fräscht att ha en Volvo för att nu har ju dom den i Solsidan" : En kvalitativ attitydundersökning om svenska tv-tittares attityd till produktplacering

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Erika Karlsson; Susanne Sainio; [2014]
    Nyckelord :produktplacering; attitydundersökning; generationer; fokusgrupper;

    Sammanfattning : Since product placement is a relatively new phenomenon in Swedish television, there is a lack of research on what attitudes Swedish TV-viewers hold towards it. This is where our paper will contribute to the research. The purpose of this reserachpaper is to describe and analyze what attitude Swedish TV-viewers has towards product placement. LÄS MER

  5. 5. Reklamen som inte får synas : En studie om produktplacering i TV-serien Solsidan

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Emil Seres; Trempenau Mariette; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER