Sökning: "programmeringskoncept"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet programmeringskoncept.

  1. 1. React vs. Vue : Comparing JavaScript Frameworks from a Beginner’s Perspective

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Daniel Schuster; [2023]
    Nyckelord :JavaScript; Programming; Frameworks; React; Vue; JavaScript; Programmering; Ramverk; React; Vue;

    Sammanfattning : JavaScript has become the dominant programming language for web application development during the last few decades, being used by 98.5% of the websites worldwide. This prominence has led to the emergence of several frameworks for this language, with React and Vue being among the popular choices. LÄS MER

  2. 2. Evaluating Questions About Learners’ Code generated with OpenAI’s GPT-4

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Emil Pernler; Leo Vainio; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : OpenAI’s ChatGPT has sparked a wave of interest worldwide since its public release in November, 2022. While concerns have been raised about the potential for students using the tool in order to cheat, researchers have recently started exploring how such models can be integrated into education to benefit learning. LÄS MER

  3. 3. Students’ confrontation of computational problems : An exploration in gamification and programming concepts

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Linus Grahn Nobring; Christian Dahlquist; [2021]
    Nyckelord :Computational Thinking; Gamification; Programming Concepts; Problem Solving; Pedagogy; Learning Environments;

    Sammanfattning : Computational thinking is a problem-solving skill and is considered to be an important part of today’s digital literacy. As it is an evolving research field and an emerging subject within the K-12 educational systems there’s a need to develop methods and environments for teaching and assessing computational thinking as well as establishing a cohesive view of its definition. LÄS MER

  4. 4. Ghoul: A cache-friendly programming language

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Adam Temmel; [2020]
    Nyckelord :CPU cache; Language design; Performance; Ghoul.; CPU cache; Språkdesign; Prestanda; Ghoul;

    Sammanfattning : Prestanda har historiskt sett alltid varit av betydelse för nyttjandet av datorer, vilket lett till att processorutvecklare har tagit fram flera olika metoder för att klämma ut mer processorkraft från processorn. Ett av dessa koncept är processorns cacheminne, som ansvarar för att lagra data processorn förväntar sig att behöva inom en snar framtid. LÄS MER

  5. 5. Utveckling av ett lärospel för att skapa hög användbarhet till förskolebarn

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Victor Ekström; Marcus Jakobsson; [2020]
    Nyckelord :lärospel; förskolebarn; användbarhet; heuristisk utvärdering; liu; coin; magiska trädgården;

    Sammanfattning : I detta arbete utvecklas ett spel för utlärning av programmeringskoncept till förskolebarn. Spelet utvecklas agilt som ett delspel i lärospelet “Magiska Trädgården”. LÄS MER