Sökning: "projektor undervisning"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden projektor undervisning.

  1. 1. “Det gäller att vi verkligen tänker oss för” : En kritisk diskursanalys av förskollärares tal om användandet av digitala verktyg med yngre barn

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Titti Sjölund; Emma Vidaković; [2023]
    Nyckelord :digitala verktyg; diskurs; förskollärare; KDA; yngre barn.;

    Sammanfattning : Sedan implementeringen av digitala verktyg i läroplanen har en polarisering uppstått kring användandet av digitala verktyg med yngre barn där forskning visar både positiva och negativa aspekter. Massmedia lyfter fram att det råder delade åsikter kring användandet av digitala verktyg bland förskollärare. LÄS MER

  2. 2. FÖRUTSÄTTNINGAR FÖR UNDERVISNING I HEM- OCH KONSUMENTKUNSKAP: UNDERVISNINGSSALENS UTFORMNING OCH UTRUSTNING : En enkätstudie bland verksamma lärare i Sverige

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskap

    Författare :Chatarina Bengtsson; Viola De Carlo; [2023]
    Nyckelord :ramfaktorer; fysisk lärmiljö; lärandemål;

    Sammanfattning : Bakgrund Lärmiljön påverkar undervisning och lärande. Enligt Skollagen ska det i skolan finnas de lokaler och den utrustning som behövs för att nå utbildningens syfte. Hem- och konsumentkunskap (HKK) har specifika lokal- och utrustningsbehov för att kunna nå lärandemålen. LÄS MER

  3. 3. “Bildstödet är ovärderligt” : Digitala verktyg i ämnet Svenska som andraspråk

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Nathalie Silén; [2023]
    Nyckelord :digitala verktyg; fördelar; nackdelar; Svenska som andraspråk;

    Sammanfattning : Syftet med denna undersökning är att få en inblick i vilka fördelar och nackdelar det finns med att använda digitala verktyg i undervisningen i ämnet svenska som andraspråk, gynnar det elevernas lärande? Jag vill också undersöka vilka digitala verktyg som vanligtvis används i den dagliga undervisningen. För att undersöka detta har jag utformat en enkät med både öppna och slutna frågor till lärare som arbetar i ämnet svenska som andraspråk i årskurs F-3. LÄS MER

  4. 4. Förskollärares användning av digitala verktyg i språkutvecklande undervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Albin Engman; [2022]
    Nyckelord :Appar; attityd; digitala verktyg; digital kompetens; förskola; förskollärare; Ipad; pedagogiska mervärden; språkutveckling; undervisning.;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen är att undersöka hur åtta förskollärare använder digitala verktyg i samband med undervisning för språkutveckling, samt vilka eventuella pedagogiska mervärden en sådan användning kan medföra för förskollärare och barnen. Undersökningen syftar även till att identifiera faktorer som påverkar användningen av digitala verktyg. LÄS MER

  5. 5. Digitala verktyg i engelskundervisning : En studie av engelsklärares upplevelser och utmaningar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Delshan Omar; [2022]
    Nyckelord :digital kompetens; hjälpmedel; extramural engelska; kvalitativ; intervju;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka sex engelsklärares attityder till användning av digitala verktyg i undervisning i grundskolan, samt vilka digitala verktyg som används i engelskundervisningen. Dessutom undersöks hur arbetet med digitalisering går till i grundskolan inom ämnet engelska. LÄS MER