Sökning: "public perception"

Visar resultat 1 - 5 av 982 uppsatser innehållade orden public perception.

  1. 1. Partipolitiskt engagerade individers upplevelser av sin politiska påverkan genom sociala medier. En kvalitativ intervjustudie av unga vuxna svenska

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Tilly Hild; [2024-03-06]
    Nyckelord :“Political efficacy”; politisk påverkan; politiskt deltagande; sociala medier; unga vuxna; “connective action”; “collective action”; beständighet;

    Sammanfattning : The younger generation of today engages less in conventional political practices than previous generations when they were young (Dezelan, 2023, p.6). LÄS MER

  2. 2. “Jag skiter i att det är fejk, det är förjävligt ändå”. Unga svenskars uppfattning om eller hur fake news påverkar deras och andras politiska ståndpunkter

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Lova Jarnerup; Ella Linnér; [2024-03-04]
    Nyckelord :Fake news; politisk tillhörighet; trovärdighet; förtroende; fake news; political stance; credibility; trust;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to examine if or how politically active Swedish youths, 20-30 years, perceive that fake news affects their and others political positions. Fake news is a phenomenon that has grown remarkably in the last few years. LÄS MER

  3. 3. En vågskål mellan anpassning och intrång. En kvalitativ studie om hur generation Z uppfattar sin integritet vid riktad reklam online.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Stina Stensson; [2024-03-01]
    Nyckelord :Generation Z; Integritet; Riktad reklam; Online;

    Sammanfattning : In today's society, the internet is an integral part of people's everyday lives, where every digital interaction creates a unique imprint. Through our online activities, we are carefully tracked and analyzed by various actors, primarily companies, who strive to create advertising that reaches us in our digital habitat. LÄS MER

  4. 4. Echoes of Power : A Study Unravelling the Major U.S. & U.K. Think Tanks' Perception on Russian and Ukrainian Military Prowess

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Gustaf Ostrenius; [2024]
    Nyckelord :Russia; Ukraine; Perception; Think Tanks; Policymaking;

    Sammanfattning : This thesis aims to investigate how the major U.S. and UK think tanks perceive and convey the military prowess of Russia and Ukraine following the Russia-Ukraine war from February 2022 to October 2023. The study uses poststructuralism and discourse analysis to examine blogs and reports from the major U. LÄS MER

  5. 5. Dietistens upplevelser och tankar kring att kommunicera kost och hälsa med barn och ungdomar med övervikt.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskap

    Författare :Alva Vigren; Gabriella Lamond; [2024]
    Nyckelord :Dietister; barn; ungdomar; övervikt; tankar; kommunikation;

    Sammanfattning : Bakgrund: Övervikt är ett nationellt växande folkhälsoproblem. Barn och ungdomar med övervikt eller fetma riskerar i större utsträckning att utveckla en övervikt eller fetma i vuxen ålder, vilket gör det viktigt att bromsa sjukdomsförloppet så tidigt som möjligt. LÄS MER