Sökning: "publik framgång"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden publik framgång.

  1. 1. QAnon: Anonym Ethoskonstruktion : En ethosanalys av konspirationsteoretisk retorik med anonym avsändare

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Avdelningen för retorik

    Författare :David Holmberg; [2023]
    Nyckelord :Retorik; QAnon; Ethos; Ethoskonstruktion; Paranoid Style; Konspirationsteorier; Konspirationer; Konspirationsteori; Närläsning; Anonymitet; Anonym Ethoskonstruktion; Alternativa Teorier; 4chan; 8chan; Ethosanalys; McCroskey; Hofstadter; Warnick;

    Sammanfattning : Fenomenet konspirationsteorier har funnits i tusentals år. Under antiken finns historier om människor som antingen inte hört om eller inte tror på att kejsar Nero är död utan istället blir förledda av bedragare som säger att de själva är Nero, den rättmätige kejsaren. LÄS MER

  2. 2. Överleva underground : en kvalitativ analys av självständiga musiker i det moderna medielandskapet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Jakob Holst; Pontus Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Artist; underground; fandoms; parasociala relationer; kulturellt kapital; relational labor; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker underground-musiker i Sverige och vad som krävs av dem för att nå ut med sin kreativa produkt och engagera sin publik. Genom kvalitativa intervjuer med fyra självständiga underground-artister i olika stadier i sina karriärer är syftet att belysa mediala aspekter av deras vardagliga arbete. LÄS MER

  3. 3. Matchen mellan fotboll och ishockey : En kvalitativ studie av varför fotboll och ishockey inte kan korrelera med varandra i samma stad

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Abelsted Anton; Nilsson Adam; [2023]
    Nyckelord :sponsring; eventskapande; medialisering; supporterskap; rivalitet; idrottsförening; varumärke.;

    Sammanfattning : Studien behandlar frågan, varför inte fotboll och ishockey, i samma stad och förening, kan korrelera med varandra samtidigt? Frågan täcker en bred trend som syns i flera städer och föreningen i Sverige, AIK, Djurgårdens IF, Växjö Lakers HC och Östers IF, HV71 och Jönköping Södra IF, för att nämna några. Genom kvalitativa intervjuer på relevanta person inom ett av dessa fallen, AIK, har faktorer kring trenden kunnat identifieras. LÄS MER

  4. 4. The use of marketing within Swedish football : A qualitative and comparative study between clubs in Allsvenskan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Namroud Sizar; Nilsson Emilia; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Over the years, football clubs have been transformed into companies that need a well-thought-out marketing plan. The most appropriate marketing strategies are implemented to achieve success in a market that has undergone a digital and global transformation. There are constantly new ways for businesses to market themselves. LÄS MER

  5. 5. Popstjärnans framgångsrecept : En kvalitativ studie i vad som krävs för att slå igenom somartist i dagens musikklimat 2021

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Alexander Näslund; [2021]
    Nyckelord :Image; varumärke; kommunikation; artisteri; skivbolag; framgång; Idol; driv;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med en ökad förståelse kring hur skivbolag arbetar medartister, vad som krävs för att nå framgång som artist samt hur man definierar framgångi denna kontext. Detta öppnar i sin tur upp för diskussion kring varför före dettaIdolmedverkande når framgång eller ej. LÄS MER