Sökning: "pure strategy"

Visar resultat 1 - 5 av 77 uppsatser innehållade orden pure strategy.

  1. 1. If You Seek Sense of Place : Comparing How Local Narratives are Reflected in a Storytelling Strategy

    Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Anne Marie Holst; [2023]
    Nyckelord :strategic storytelling; sense of place; New Zealand; regenerative tourism; Māori;

    Sammanfattning : Strategic storytelling has become a popular instrument for destination marketing. Often, however, these stories neglect perspectives of the host community which is why recent academic literature demands for a more participatory and holistic approach that integrates and acknowledges the host community’s sense of place. LÄS MER

  2. 2. Från Camping till Glamping : En turismvetenskaplig studie kring implementering av glamping som verksamhetsutvecklingsstrategi för campingverksamheter

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Anna Larsson; [2023]
    Nyckelord :camping; glamping; business development; sustainable tourism; environmental sustainability; camping; glamping; verksamhetsutveckling; hållbar turism; miljömässig hållbarhet;

    Sammanfattning : Denna vetenskapliga studie har haft fokus på att se huruvida fenomenet glamping kan implementeras som utvecklingsstrategi inom campingplatser i Västra Götaland och Värmland. Även miljömässig hållbarhet utifrån de deltagande verksamheterna har studerats för att möjliggöra för att se likheter och skillnader mellan verksamheter inom glamping, camping med glamping och för renodlade campingverksamheter. LÄS MER

  3. 3. PARAMETRIC STUDY FOR WALL-TO-WALL CONNECTION IN MIXED STEEL CONCRETE STRUCTURES

    Master-uppsats, KTH/Bro- och stålbyggnad

    Författare :Simone De Troia; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The objective of this thesis work is to study the connection between two Steel Concrete Structures (SCS) wall modules using embedded connection bars. The SCSs under investigation consist of two steel faceplates held together by tie bars, concrete is cast inside, and stress transmission between the concrete and the steel plates is provided by shear connectors as headed studs. LÄS MER

  4. 4. E-handelsföretag och den fysiska butiken - ett smart varumärkesdrag eller fåfänga?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustav Haglund; Petra Ohlson; Emma Ahlstedt; [2023]
    Nyckelord :Brand experience; brand image; motives; e-commerce; physical store; Business and Economics;

    Sammanfattning : Forskningsfråga: Vad finns det för motiv för e-handelsföretag inom sällanköpshandeln att etablera fysiska butiker? Hur använder e-handelsföretag den fysiska butiken för att skapa brand experience och brand image? Hur påverkar fysiska butiker e-handelsföretagens lönsamhet? Syfte: I denna studie har vi som avsikt att redogöra för varför renodlade e-handelsföretag inom sällanköpshandeln öppnar fysiska butiker, samt undersöka hur den fysiska butiken används för att stärka e-handelsföretagens varumärken med utgångspunkt i teorierna brand experience och brand image. Vidare syftar studien till att skapa en teoretisk grund och ökad förståelse för fenomenet med e-handelsföretag som öppnar fysiska butiker, utifrån ett management perspektiv. LÄS MER

  5. 5. S-MARL: An Algorithm for Single-To-Multi-Agent Reinforcement Learning : Case Study: Formula 1 Race Strategies

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Marinaro Davide; [2023]
    Nyckelord :Reinforcement Learning; Single-to-Multi-Agent; Learning Stability; Exploration-Exploitation trade-off; Race Strategy Optimization; Förstärkningsinlärning; Från en till flera agenter; Stabilitet vid inlärning; Utforskning-exploatering; Optimering av tävlingsstrategier;

    Sammanfattning : A Multi-Agent System is a group of autonomous, intelligent, interacting agents sharing an environment that they observe through sensors, and upon which they act with actuators. The behaviors of these agents can be either defined upfront by programmers or learned by trial-and-error resorting to Reinforcement Learning. LÄS MER