Sökning: "push-pull strategy"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden push-pull strategy.

  1. 1. Användning av digitala marknadsföringskanaler : En kvalitativ fallstudie om hur sökmotorer integreras med digitala marknadsföringskanaler

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Fanny Erksén; Matilda Thelin; [2020]
    Nyckelord :Search Engine Marketing; Search Engine Optimization; Digital Communication; Digital Channels; Online Advertising; Digital Marketing.; Sökmotormarknadsföring; Sökmotoroptimering; Digital Kommunikation; Digitala Kanaler; Onlineannonsering; Digital Marknadsföring.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att öka kunskapsområdet och förståelsen kring företagens användning av sökmotoroptimering och sökmotormarknadsföring, avseende integrering med andra digitala marknadsföringskanaler. Teoretisk referensram: De teorier som använts i denna studie är Push/Pull, The 4S Web Marketing Mix Model, Integrated Marketing Communication Mix och Digital Marketing Channel Decision Model. LÄS MER

  2. 2. Heteroleptic Copper (I) Complexes as Photosensitizers in Dye-Sensitized Solar Cells

    Master-uppsats, KTH/Skolan för kemi, bioteknologi och hälsa (CBH)

    Författare :Angela Raffaella Pia Pizzichetti; [2019]
    Nyckelord :Dye-Sensitized Solar Cells; Chemical and Environmental Engineering; Photovoltaic; Copper I complexes;

    Sammanfattning : Modern civilization highly depends on energy and finding alternative sources to fossil fuels becomes more and more necessary. The sun is the most abundant energy source available and exploiting it efficiently would result in a great environmental and economic breakthrough. LÄS MER

  3. 3. Multi-scale modelling of fire in accelerator tunnels: a CERN case study

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Brandteknik

    Författare :Melchior Schepers; [2018]
    Nyckelord :Multi-scale modelling; CFD; tunnel fires; FDS; CERN; particle accelerator; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Multi-scale modellering is een nieuwe benadering in het modelleren van rook en brand in systemen waarbij de grootte van het domein een meer conventionele volledige 3D modellering onmogelijk maakt. Het domein wordt opgesplitst in een 1D en 3D gedeelte om zo de simulatietijd te verminderen. LÄS MER

  4. 4. Diversifiering i spannmålsodlande jordbruksföretag : bakomliggande faktorer och det sociala nätverkets betydelse

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Angelica Lindkvist; Johan Löfgren; Cornelia Nilsson; [2017]
    Nyckelord :diversifiering; jordbrukare; entreprenör; push-pull; bricolage; socialt kapital; lönsamhet; resurs; nätverk;

    Sammanfattning : I LRF Konsults undersökning Lantbruksbarometern 2016 anger 60 % av de 1000 medverkande jordbrukarna att lönsamheten idag är dålig eller mycket dålig. Flera spannmålsodlande jordbruksföretag är idag alltså i ett sådant skede där verksamheten inte bär sig. LÄS MER

  5. 5. DE KULTURELLA FAKTORERNAS INVERKAN PÅ TURISM : - En studie om resemotiv bland medborgare i Förenade Arabemiraten samt Qatar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Abir Stenhammar; Belen Paz Rivero; Linda Svärdman; [2017]
    Nyckelord :United Arab Emirates; Dubai; Qatar; Sweden; motivation studies; push-pull strategy; cultural factors; cultural differences; word of mouth; destination decision making; tourism; Förenade Arabemiraten; Dubai; Qatar; Sverige; motivationsstudier; push- och pull teorin; kulturella faktorer; kulturella skillnader; Word of mouth; destinations val; turism;

    Sammanfattning : Under de senaste decennierna har turismen i världen ökat kraftigt, inte minst i Sverige. Turistindustrin står inför många utmaningar och då konkurrensen ökar och avstånden krymper mellan olika länder och världsdelar är det viktigt att beakta de kulturella skillnader som finns och vad vi bör känna till om dessa skillnader när det gäller turism. LÄS MER