Sökning: "rabatt"

Visar resultat 1 - 5 av 72 uppsatser innehållade ordet rabatt.

  1. 1. “MED KODEN FAMILJ10 FÅR NI 10% RABATT PÅ…” En kvalitativ innehållsanalys av barns involvering i familjevloggares betalda samarbeten på YouTube

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Martina Davitkova; Hanna Eklund; Ella Engberg; [2023-03-10]
    Nyckelord :kommersiell sharenting; familjevloggare; YouTube; influencers; främre regionen; bakre regionen; fasad; intrycksstyrning; självpresentation; barn; utsända uttryck; överförda uttryck;

    Sammanfattning : EXECUTIVE SUMMARY In the early 2000s, the rise of the influencer industry began. An influencer refers to a person with influence and the ability to influence their audience to consume certain products or perform a specific action. LÄS MER

  2. 2. ”Pensionärer om de e nån skillnad” : Kategoriseringsmetoder i serviceinteraktioner

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för svenska och flerspråkighet

    Författare :Sara Förell; [2023]
    Nyckelord :Categorization in Interaction; Categorization Methods; Membership Categorization; MCA; CA; Multimodal Interaction Analysis; Service Encounters; Discounts; Seniors; kategorisering i interaktion; kategoriseringsmetoder; medlemskategorisering; MCA; CA; multimodal interaktionsanalys; serviceinteraktioner; rabatter; pensionärer;

    Sammanfattning : Denna uppsats bidrar till forskningen om social och språklig kategorisering i interaktion genom att undersöka kategoriseringsmetoder i serviceinteraktioner. Uppsatsen undersöker vilka metoder personal, kunder och personal och kunder tillsammans använder sig av för att identifiera kunderna som pensionärer i samband med rabatt, samt vilka metoder som används för att hantera aspekter av kategoriseringen pensionär som inte har med serviceärendet i sig att göra. LÄS MER

  3. 3. Which Factors and Variables could Explain Discounts and Premiums to Net Asset Value in Real Estate Companies?

    Master-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella system

    Författare :Dawid Mlynarczyk; Filip Mehdipoor; [2022]
    Nyckelord :Discount; Premium; NAV; Listed Real Estate companies; Regression; Substanspremie; Substansrabatt; Substansvärde; Listade Fastighetsbolag; Regression;

    Sammanfattning : There have been previous studies aimed at finding out what factors influence whether a company's shares are trading at a premium or at a discount to its net asset value. Several studies have examined all or large parts of the market but have not at an early stage focused on niche markets. LÄS MER

  4. 4. Substansrabatt och ledande befattningshavare : Påverkar VD:s och styrelseordförandes innehav substansrabatten i svenska investmentbolag?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustav Lilliebrunner; Henrik Norrby; [2022]
    Nyckelord :VD:s innehav; Styrelseordförandes innehav; Investmentbolag; Substansrabatt; Värdering; Pilotskolan;

    Sammanfattning : I denna studie undersöker vi om VD:s och styrelseordförandes eget aktieinnehav påverkar substansrabatten i svenska investmentbolag. Investmentbolag har som affärsidé att äga aktier i andra bolag. Det ger upphov till ett omdiskuterat fenomen där de underliggande tillgångarna kan handlas till rabatt eller premie genom investmentbolaget. LÄS MER

  5. 5. Is there a Real Estate Portfolio Premium? : An Empirical Analysis of Portfolio Premiums

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Frida Carlsson; Malin Strömberg; [2021]
    Nyckelord :Portfolio Premiums; Price Premiums; Transactions; Swedish Real Estate Market; Property Segments; Portföljpremier; Prispremier; Transaktioner; Svenska Fastighetsmarknaden; Fastighetssegment;

    Sammanfattning : This thesis aims to explore if the existence of portfolio price premiums can be verified and if they differ in time and over property segments. The purpose is to contribute with valuable insights within the field of portfolio premiums in the real estate industry. In order to explore this further a regression model was developed. LÄS MER