Sökning: "rasterisering"
Hittade 3 uppsatser innehållade ordet rasterisering.
1. A Performance Comparison of Dynamic- and Inline Ray Tracing in DXR : An application in soft shadows
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Fakulteten för datavetenskaperSammanfattning : Background. Ray tracing is a tool that can be used to increase the quality of the graphics in games. One application in graphics that ray tracing excels in is generating shadows because ray tracing can simulate how shadows are generated in real life more accurately than rasterization techniques can. LÄS MER
2. Performance and Perceived Realism in Rasterized 3D Sound Propagation for Interactive Virtual Environments
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för programvaruteknikSammanfattning : Background. 3D sound propagation is important for immersion and realism in interactive and dynamic virtual environments. However, this is difficult to model in a physically accurate manner under real-time constraints. LÄS MER
3. Realtids-strålföljning med geometriska primitiver på programmerbara grafikprocessorer
Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskapSammanfattning : För att skapa trovärdig tredimensionell datorgrafik krävs det att det går att skapa illusionen av tre dimensioner på en tvådimensionell skärm. Enkelt beskrivet finns det två stora metoder för detta, rasterisering och strålföljning. Dessa är fundamentalt olika. LÄS MER