Sökning: "re-branding"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade ordet re-branding.

  1. 1. Trocaderos rebranding – från töntigt till trendigt : En kvalitativ fallstudie om varumärkespersonligheten som strategisk aspekt vid rebranding

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hanna von Szalay; Vendela Nygren; [2023]
    Nyckelord :Rebranding; brand personality; brand strategy; Aaker; beverage industry; Trocadero; Rebranding; varumärkespersonlighet; varumärkesstrategi; Aaker; dryckesindustrin; Trocadero;

    Sammanfattning : I studier om rebranding görs det ofta en uppdelning i en visuell och en strategisk aspekt, där fokus i huvudsak ligger på den visuella aspekten. Det som saknas i forskning om rebranding är den strategiska aspekten – bland annat en förändrad varumärkesperson- lighet. LÄS MER

  2. 2. The process of creating an identity : Designing a product series of EV chargers

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Gustav Hellström; [2022]
    Nyckelord :Design Process; Electric Vehicle Charger; Interaction design; Product Development;

    Sammanfattning : The world is quickly changing and the transition away from fossil fuels is occurring at a rapid pace. The car industry has experienced a radical change in the last years replacing combustion cars with electrical ones. LÄS MER

  3. 3. From flea market to fashion powerhouse : A case study on Myrornas brand transformation

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Katrín Ása Heimisdóttir; Madelene Sundlin; [2020]
    Nyckelord :Re-branding; secondhand; communications; marketing; trends;

    Sammanfattning : This study provides information on the transformation from flea market to fashion retail business that the second hand business Myrorna has undergone. The scope of this study has been rebranding, marketing and communication as well as two trends: sustainability and second hand. LÄS MER

  4. 4. (Re)Branding the Humanities? A Qualitative Content Analysis of the Portrayal of the Humanities’ at Seven Higher Education Institutions in Sweden during 2015-2016

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori

    Författare :Fanny Thalén; [2016-12-02]
    Nyckelord :qualitative content analysis; strategic communication; organisational communication; branding; brand; organisational identity; public sector; Humanities; higher education; kvalitativ textanalys; strategisk kommunikation; organisationskommunikation; branding; varumärkesbyggande; organisationsidentitet; offentlig förvaltning; humaniora högreutbildning;

    Sammanfattning : The aim of this essay is to through descriptive qualitative content analysis investigate how seven different institutions of higher education in Sweden present the Humanities, and what kind of brand identity that emerges from the texts. The essay also aims to investigate if the brand identity bears any of the characteristics of the challenge-driven Humanities that the think-tank Humtank promote (the analysed universities all have representatives in Humtank). LÄS MER

  5. 5. Urheilijabrändi rakentuu internetissä : Teemu Selänteen ja Tero Pitkämäen kotisivut tekstilajina ja brändin rakentajana

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för slaviska och baltiska språk, finska, nederländska och tyska

    Författare :Laura Lajunen; [2016]
    Nyckelord :Athlete; Athlete’s brand; Brand; Elite athlete; Homepage; Personal brand; Elitidrottare; Hemsida; Idrottare; Idrottares varumärke; Personligt varumärke; Varumärke;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande uppsats är att undersöka hurdan textgenre en hemsida är, vilken funktion hemsidor har vid konstruktionen av ett personligt varumärke och hur idrottare brandar sig själva på sina hemsidor. I uppsatsen studeras två elitidrottare, Teemu Selänne och Tero Pitkämäki, samt deras hemsidor. LÄS MER