Sökning: "real-time rendering"
Visar resultat 1 - 5 av 160 uppsatser innehållade orden real-time rendering.
1. The State of Live Facial Puppetry in Online Entertainment
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Avatars are used more and more in online communication, in both games and socialmedia. At the same time technology for facial puppetry, where expressions of the user aretransferred to the avatar, has developed rapidly. LÄS MER
2. Optimizing Realistic 3D Facial Models for VR Avatars through Mesh Simplification
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The use of realistic 3D avatars in Virtual Reality (VR) has gained significant traction in applications such as telecommunication and gaming, offering immersive experiences and face-to-face interactions. However, standalone VR devices often face limitations in computational resources and real-time rendering requirements, necessitating the optimization of 3D models through mesh simplification to enhance performance and ensure a smooth user experience. LÄS MER
3. Room Impulse Response Interpolation
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : In Virtual Reality (VR) systems, the incorporation of acoustics allows for the generation of audio-visual stimuli, facilitating applications in engineering, architecture, and design. The goal of virtual acoustics is to create a realistic sound field in continuous space. LÄS MER
4. Living with the sun - An investigation in natural light and multi-sensory design
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljöSammanfattning : The aim of this thesis is to explore the relationship between natural light and the built environment, by designing a mountain cabin without the use of any artificial lighting. How is it possible to make a house livable and functional without the use of any light sources besides the sun? The thesis digs into the fundamentals of natural light. LÄS MER
5. Linjediagram med Canvas och SVG utifrån vatten-relaterad data : Utritningstekniker för webben
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Datamängderna som analyseras fortsätter växa (Xu et al., 2022) och SVG (”Scalable Vector Graphics”) och Canvas ligger ofta till grund för 2D-datavisualiseringar (Johnson och Jankun-Kelly, 2008). Samtidigt är det fortsatt viktigt att en webbplats erbjuder god interaktivitet för att inte förlora sina användare p.g. LÄS MER