Sökning: "reklam språk"

Visar resultat 16 - 20 av 37 uppsatser innehållade orden reklam språk.

  1. 16. UTRIKESFÖDDAS UPPLEVELSER AV ATT HANTERA HUSHÅLLSEKONOMIN : En kvalitativ studie av deltagarnas upplevelser av Grönkvistprogrammet

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Nadia Escobar Despessailles; [2017]
    Nyckelord :Economic stress; foreign-born; interventionsprogramme; qualitative study; SOC; Ekonomisk stress; interventionsprogram; KASAM; kvalitativ studie; utrikesfödda;

    Sammanfattning : Idag finns det ett samband mellan ekonomi och hälsa, kopplat till utrikesfödda i Sverige. Det är ofta utrikesfödda som drabbas av ojämlikhet på arbetsmarknaden, som därefter påverkar ekonomin. LÄS MER

  2. 17. Naturlig skönhet och aktiv fritid : En diskurs- och innehållsanalytisk undersökning av manligt och kvinnligt i reklamspråk

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur

    Författare :Caroline Östin; [2016]
    Nyckelord :Reklam; reklamspråk; genus; diskurs;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande uppsats är att undersöka diskurser i reklamannonser samt i vilken utsträckning reklamtexter bygger sin övertalning på stereotypiska värderingar kring kvinnligt och manligt. Materialet består av två reklamannonser riktade mot en kvinnlig målgrupp och två reklamannonser riktade mot en manlig målgrupp. LÄS MER

  3. 18. Pappa ICA har något att berätta för sin ICA-familj : En språkvetenskaplig undersökning om hur ICA-Stig genom intimisering, intertextualitet och retoriska övertalningsmedel övertygar oss att handla på ICA

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur

    Författare :Emelie Brax; [2016]
    Nyckelord :commercial; commercial language; intimisation; intertextuality; rhetoric; reklam; reklamspråk; intimisering; intertextualitet; retorik;

    Sammanfattning : The aim with this essay is to map down how the language plays a part in the persuasion carried out by ICA-Stig – one of the most beloved characters from ICA’s commercial soap opera. Through a discourse analysis with a linguistic focus this study can provide one explanation to why the audience trust ICA-Stig and how he persuades them to do their grocery shopping at ICA. LÄS MER

  4. 19. Varsågod, här är din drömman! : Bilden av ideal manlighet i Veckorevyn: en ideationell analys och kritisk diskursanalys

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Daniel Westin; [2016]
    Nyckelord :Systemic functional grammar; SFG; critical discourse analysis; CDA; Veckorevyn; ideal masculinity; Systemisk-funktionell grammatik; SFG; kritisk diskursanalys; CDA; Veckorevyn; ideal manlighet;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to examine the ideal image of masculinity in the monthly Swedish women magazine Veckorevyn, nr.2 2016. The intention is to explore how Veckorevyn’s own policy correspond to the construction of the ideal image of masculinity. LÄS MER

  5. 20. Going Real-Time in no time? : – en kvantitativ och kvalitativ studie i hur Sveriges största annonsörer använder sociala medier och Real-Time Marketing.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Daniel Miesenberger de Morais; Oscar Kjellström; [2015]
    Nyckelord :social media; Real-Time Marketing; real time; interactivity; Sweden; Telia; Telenor; Comviq; Tre; Coop; Facebook; Twitter; engagement; reputation; social media; sociala medier; Real-Time Marketing; real time; interaktivitet; Sweden; Telia; Telenor; Comviq; Tre; Coop; Facebook; Twitter; engagement; anseende;

    Sammanfattning : Background: Our daily lives and personal interactions are increasingly featuring social media and social networks in particular. Topics regarding social media, its impact on society at large – both on corporate as well as individual behavior – has been the focus of many research papers. LÄS MER