Sökning: "reklam-tv"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet reklam-tv.

  1. 1. Vilseledande marknadsföring enligt 10 och 11 §§ MFL : Vad är avgörande faktorer vid bedömningen?

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle; Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Hanna Boqvist; Matilda Nilsson; [2017]
    Nyckelord :Vilseledande; otillbörlig; marknadsrätt; marknadsföring; marknadsföringslagstiftningen; tv- och reklamfilm; reklam-TV.;

    Sammanfattning : Via en rättsdogmatisk metod har gällande rätt varit i fokus för att fastställa vilka faktorer som varit avgörande vid bedömningen om marknadsföring i tv strider mot förbudet om vilseledande marknadsföring enligt 10 § MFL. Marknadsföring i tv och radio har begränsat med tid och utrymme vilket har betydelse vid bedömningen om näringsidkarens möjlighet att neutralisera det vilseledande intrycket som reklamen kan ha gett i vissa fall. LÄS MER

  2. 2. Att leva av produktionsmusik - möjligheter och förutsättningar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Anders Helming; [2008]
    Nyckelord :biblioteksmusik; företagande; komposition; musikbranschen; musikproduktion; musikskapande; nätverkande; produktionsmusik; business; music production; production music; library music; composing; networking; music industry; Musicology; Musikvetenskap; Commercial and industrial economics; Industriell ekonomi; Business and Economics; Arts and Architecture;

    Sammanfattning : Title: To make a living by library music; Opportunities and prerequisites. The purpose of this essay is to investigate how a music producer or composer can achieve placement of his or her music in commercials, TV-shows, computer games, and other media. LÄS MER

  3. 3. Statsstöd till public service-TV, -Snedvrider stödet konkurrensen på TV-marknaden?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Petra Måhl; [2002]
    Nyckelord :Konkurrensrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Konkurrensen på TV-marknaden har ökat dramatiskt de senast 20 åren. Inom EU har medlemsstaterna öppnat upp marknaden för konkurrens samtidigt som man har velat bevara det som kallas public service-TV eller, som det heter på svenska, TV i allmänhetens tjänst. Public service-TV kan helt eller delvis finansieras genom statliga medel. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet reklam-tv.

Din email-adress: