Sökning: "reklambild"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet reklambild.

  1. 1. Varumärkesinkongruens i kommunikation: Hur konsumenter skapar mening kring reklambilder med varumärkesinkongruenta budskap

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Alexandra Livijn; Lin Strindlund; [2016]
    Nyckelord :marketing communication; brand incongruency; strategic communication; brands; sensemak-ing; Weick; attention; memory varumärkesinkongruens; marknadskommunikation; strategisk kommunikation; varumärken; meningsskapande; uppmärksamhet; minne; Social Sciences;

    Sammanfattning : Den här studien syftar till att öka kunskapen kring hur konsumenter förstår och påverkas av det relativt nya fenomenet varumärkesinkongruent marknadskommunikation. Utifrån resultaten från en förstudie utformades fyra fiktiva reklambilder med en varumärkeslogga från ett väletablerat varumärke. LÄS MER

  2. 2. Reklamens könsroller

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Frida Frykler; [2016]
    Nyckelord :Media literacy; Advertising; Gender roles; Eight-year-old-children; Mediepedagogik; Reklam; Könsroller; Barn åtta- årsålder;

    Sammanfattning : Today’s stream of information is massive. Children and teenagers are exposed to information and advertising daily. The requirement to be able to sort and review the messages behind the advertising is fast becoming more important. LÄS MER

  3. 3. Att studera varumärken utifrån profil,image och identitet : En komparativ fallstudie av Tallink Silja AB och Viking Line AB

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik; Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik; Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Johanna Björkman; Julia Kardebo; Torill Persson; [2014]
    Nyckelord :Varmärken; profil; image; identitet; kryssning;

    Sammanfattning : För att särskilja sig från konkurrenterna på marknaden behöver företag idag ett unikt koncept som gör att konsumenterna uppfattar företagets produkter och tjänster som pålitliga och tillfredsställande. Varumärken har fått en allt större betydelse i konsumenternas val av ett företags produkter och tjänster. LÄS MER

  4. 4. En bildstudie i hur Stureplan.se används som reklamkanal

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Tomas Schubert; [2010]
    Nyckelord :Stureplan; varumärke; konnotation; myter; symboler; image;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen var att se hur Stureplangruppen genom att använda gamla och skapa nya myter behöll en högklassig image samtidigt som gruppen expanderade verksamheten utanför de mest exklusiva adresserna runt Stureplan. Frågeställningarna jag ville besvara var således hur Stureplansgruppens varumärke såg ut, vilka metoder Stureplansgruppen använde för att stärka sitt varumärke med hjälp av bilder på Stureplan. LÄS MER

  5. 5. Om språkets och bildens betydelse i TV-reklam

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Allmän språkvetenskap

    Författare :Katarina Bergenholtz; [2004]
    Nyckelord :Text och bild; TV-reklam; Reklambild; Bildsemiotik; Reklamspråk; Textsemiotik; Intermedialitet; Linguistics; Allmän språkvetenskap Lingvistik; Applied linguistics; foreign languages teaching; sociolinguistics; Tillämpad lingvistik; undervisning i främmande språk; sociolingvistik; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Med utgångspunkt för tre forskningsområden: semiotik, pragmatik och kognition, har det gjorts ett försök i att belysa om språket och bilden har skilda roller i den moderna TV-reklamen. Ett noga urval av dagens TV-reklamfilmer användes som underlag för den empiriska undersökningen undersökningen. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet reklambild.

Din email-adress: