Sökning: "reklambyrå"

Visar resultat 1 - 5 av 75 uppsatser innehållade ordet reklambyrå.

  1. 1. Designmodell för trovärdiga webbplatser : En kvalitativ studie om hur reklambyråer kan skapa trovärdiga webbplatser för egen verksamhet

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Elin Arvidsson; [2020]
    Nyckelord :Designmodell; användarupplevelse; webbdesign; visuell kommunikation; trovärdiga webbplatser;

    Sammanfattning : Reklambyråer och andra kunskapsföretag har visat sig utesluta marknadsföring av egen verksamhet då dessa anser att det är svårt att marknadsföra tjänster som ännu inte är producerade. I denna projektrapport presenteras en anpassad designmodell vilken appliceras på en reklambyrås webbplats. LÄS MER

  2. 2. Sprida kunskap eller rädsla? - En kritisk diskursanalys med fokus på mottagartilltal och avsändarnärvaro i AIDS-delegationens massdistribuerade hushållsbroschyr våren 1987

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori

    Författare :Åsa Nilsson; [2018-10-30]
    Nyckelord :aids; deixis; diskursanalys; hiv; hälsokommunikation;

    Sammanfattning : Uppsatsen behandlar en av de största informationskampanjerna som någonsin genomförts i Sverige. Ankomsten av hiv och aids i Sverige i mitten av 1980-talet skapade ett upptrissat medieklimat där sjukdomen beskrevs som en farsot som kunde drabba oss alla. LÄS MER

  3. 3. Ansvarig för ansvar

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Tomas Andersson; [2018]
    Nyckelord :CSR; corporate social responsibilty; grafisk design; kommunikation; kommunikationsbyrå; marknadsföring; reklambyrå;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om vilket förhållande grafiska designers på kommunikationsbyråer i Sverige har till corporate social responsibility (CSR) när det används i marknadsföring. CSR definieras och relevant teori på området presenteras. LÄS MER

  4. 4. ”Kreativa medarbetare sökes” – En studie om huruvida kreativitet på en reklambyrå kan prediceras utifrån typ av regulatory focus, typ av motivation och grad av öppenhet för erfarenhet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Josefine Wallin; Elin Altergård; Vanja Johnsson; [2018]
    Nyckelord :Kreativitet; regulatory focus; motivation; öppenhet för erfarenhet; reklambyrå; Social Sciences;

    Sammanfattning : The study aimed to explain whether it is possible to predict Creativity based on the variables Regulatory Focus style, Motivation style and Openness for Experience since the trait creativity can be troublesome to measure. The ambition was that companies will find this information useful when recruiting new co-workers, handling employees and when dealing with cooperation matters. LÄS MER

  5. 5. Etnisk mångfald, en trend eller hygienfaktor? : En kvalitativ studie om etnisk mångfald i svensk reklam

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Camilla Hamdi; Sofia Gustavsson; [2017]
    Nyckelord :Marketing; advertisement; diversity; ethnicity; portrayal; Marknadsföring; reklam; mångfald; etnicitet; gestaltning;

    Sammanfattning : Bakgrund: Marknadsföring har fått en allt större betydelse i dagens samhälle. Dagligen möts människor av tusentals reklambudskap vilka tävlar om att nå fram och beröra individen på bästa sätt. LÄS MER