Sökning: "reklamens påverkar"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden reklamens påverkar.
1. ”Jag kände bara, Nja I don’t buy it” : En kvalitativ studie om kvinnor i generation Z och deras attityd mot produktplacering inom YouTube- samarbeten.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Det har uppmärksammats en intensifiering av den digitala tekniken, som under senare år tilltagit mer än någonsin (Bassiouni & Hackley, 2014, s. 116). 2017 var det första året då internet utgjorde en övervägande del av alla medieinvesteringar (Larsén, 2018). LÄS MER
2. Visuella och språkliga resurser för relationsbyggande i reklam : En multimodal analys av träningsannonsers komposition
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/SvenskaSammanfattning : Annonser och reklam är en stor del av vår vardag, reklamen har blivit en del av kulturen. Metoderna för att övertyga läsaren blir mer avancerade för varje sekund. I denna uppsats har jag analyserat annonser som publicerats i två olika träningstidningar, en för kvinnor och en för män. LÄS MER
3. Etnisk mångfald, en trend eller hygienfaktor? : En kvalitativ studie om etnisk mångfald i svensk reklam
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Marknadsföring har fått en allt större betydelse i dagens samhälle. Dagligen möts människor av tusentals reklambudskap vilka tävlar om att nå fram och beröra individen på bästa sätt. LÄS MER
4. Reklam på YouTube : En alternativ lösning för visning av reklam
M1-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : Idag är ett inkomstbortfall ett faktum för de personerna somär aktiva och försöka jobba och tjäna pengar på YouTube.Detta på grund av att reklamen som visas i klippen ansessom störande och blockeras med hjälp av applikationer somsorterar bort dessa från klippet. LÄS MER
5. "Ingen reklam, tack!" : En forskningsöversikt om reklams påverkan på ungdomars könsroller
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för temaSammanfattning : I detta forskningskonsumerande arbete undersöks vad forskningen säger om reklams påverkan på ungdomars könsroller. Avhandlingar, monografier, forskningsrapporter, offentliga utredningar, propositioner och artiklar utgör grunden för att kunna besvara frågeställningarna. LÄS MER