Sökning: "reklamtävling"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet reklamtävling.

  1. 1. Leda vinnande reklam - En studie om sambandet mellan ledarskap och kreativitet på reklambyråer som prisats i effektivitetstävlingen 100-wattaren

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Eva Due; [2016]
    Nyckelord :Ledarskap; Kreativitet; Kommunikationsbyrå; Reklambyrå; 100-wattaren; Reklamtävling; Motivation; Effekt; Resultat;

    Sammanfattning : Denna studie behandlar ledarskap på reklambyråer och vilket samband detta kan ha med kreativitet. Syftet är att undersöka ledarskapet i framgångsrika reklamprojekt och hur dess form påverkar kreativitet.Undersökningen har utförts genom en fallstudie där det genomförts sex kvalitativa intervjuer med personer på kommunikationsbyråer. LÄS MER

  2. 2. How White Is Gold? – A study of whether, to what extent and why the white is rewarded in advertising contests

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Daniel Gadd; Erik Reimers; [2015]
    Nyckelord :vitt; guld; reklam; reklamtävling; Guldägget; CLIO Awards; Eurobest; premiera; printannons; print; tryckta medier; tidningsannons; färger; intryck; perception; färgteori; kommunikation; visuell kommunikation; budskap; creative director; art director;

    Sammanfattning : Vitt har länge gått hand i hand med det minimalistiska och enkla, och har en gemensam historia med den estetik och uttryck som återfinns i vår kultur i Sverige. Det gäller för vår arkitektur såväl som vår klädstil och visuella uttryck i den formgivning som skapas. LÄS MER

  3. 3. Gammalt ägg rostar aldrig - En studie i guldäggets effekter på reklambyråer och reklamköpare

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Madeleine Lidin; Lisa Strandvik; [2012-02-13]
    Nyckelord :guldägg; reklamtävling; reklambyråer; reklamköpare; kreativitet;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Kreativitet till varje pris?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sebastian Aniansson; Erik Gärsner; Björn Uppeke; [2007]
    Nyckelord :Kreativitet; effektivitet; marknadskommunikation; reklam; 100-Wattaren; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Reklam är idag en naturlig del av vår vardag. Investeringarna i reklam växer för varje år som går och år 2006 investerade olika annonsörer i Sverige över 60 miljarder kronor i marknadskommunikation. LÄS MER