Sökning: "relationsbaserad marknadsföring"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden relationsbaserad marknadsföring.

  1. 1. Att synas eller inte synas? Hur små byggföretag i Sverige arbetar med marknadsföring : -En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Stephanie Farenius; Hugo Norberg; [2023]
    Nyckelord :Construction Industry; Social media; Word of mouth; SME Small and medium sized enterprises ; Marketing; Digital marketing; Traditional marketing; Byggbranschen; Sociala medier; Word of mouth; Små och medelstora företag; Marknadsföring; Digital marknadsföring; Traditionell marknadsföring;

    Sammanfattning : Sammanfattning    Titel: Att synas eller inte synas? Hur små byggföretag i Sverige arbetar med marknadsföring -En kvalitativ studie. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. Författare: Hugo Norberg och Stephanie Farenius. Handledare: Alice Schmuck. LÄS MER

  2. 2. The building of a value based chain : case study of a global, FSC- and Fairtrade certified sawn wood value chain

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Frida Magnusson; [2015]
    Nyckelord :Chile; collaborations; Fairtrade; forest products; FSC; functioning; sawn wood; structure; value based; value chain;

    Sammanfattning : The next frontier of value creation for businesses may lie in finding ways to combine economical, social and environmental sustainability to preserve and protect natural resources. Nowadays, incorporation of sustainability values in core operations is not only seen as a part of sustainable development, but also as a successful strategy for companies. LÄS MER

  3. 3. Consultancy Services : Marketing Strategies for Intangible Services

    Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, EHV

    Författare :Emilie Olsson; [2008]
    Nyckelord :Marketing strategies; services; consultancy services; Marknadsstrategier; tjänster; konsulttjänster;

    Sammanfattning : Den traditionella marknadsföringen med sin marknadsmix har länge varit den dominerande marknadsstrategin där fokus har vilat på att placera produkten på bästa plats och till ett så förmånligt pris som möjligt. När det rör sig om tjänster finns inte samma möjligheter; företagen måste ta till sig nya markandföringsmetoder för att på bästa sätt marknadsföra sina tjänster. LÄS MER