Sökning: "relationsmarknadsföring befintliga kunder"
Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade orden relationsmarknadsföring befintliga kunder.
1. Relationsmarknadsföring inom SME : Relationers inflytande på försäljning och marknadsföring
Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Frågeställningar: · Hur arbetar SMEs med relationsmarknadsföring? · På vilket sätt påverkar relationsmarknadsföringen affärsrelationer och försäljning? · Vilka utmaningar och möjligheter möter SMEs med relationsmarknadsföring? Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur SMEs arbetar med relationsmarknadsföring för att bevara långsiktiga affärsrelationer med sina kunder och samarbetspartner. Vidare även redogöra relationsmarknadsföringens utmaningar och möjligheter, samt hur relationsmarknadsföring påverkar affärsrelationer och försäljning för SMEs. LÄS MER
2. Influencer marketing : en studie om konsumentens relation till ett företag
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Idag är sociala medier en stor del av många människors liv och något som utvecklats markant de senaste åren. Många företag figurerar därför på sociala medier och samarbetar med kända profiler och influencers för att kommunicera ut sina produkter. LÄS MER
3. Marknadsföring av finansiellatjänster : En kvalitativ studie om fyra fintechbolag
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : This study is written from a business perspective and deals with four fintech companies' use of relationship marketing. The focus is on companies within savings and pensions. The study follows a qualitative research method. This gives the opportunity to investigate whether a certain theory is followed in practice. LÄS MER
4. Relationsarbete för småföretag : En undersökning i relationsarbete för småföretag inom sällanköpshandeln
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Hur företag arbetar för att särskilja sin verksamhet från sina konkurrenter är ett högst relevant ämne, då dagens handel är extremt konkurrensutsatt från både fysiska butiker samt den ökade e-handeln. Den traditionella marknadsföringen som mestadels syftade mot att locka nya kunder, har till viss del bytts ut mot en mer relationsinriktad marknadsföring som ämnar att behålla och värna om sina befintliga kunder. LÄS MER
5. Engagemang i sikte! : En kvalitativ studie om sociala medier vid relationsskapande inom B2B - ur kundernas perspektiv
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Frågeställning: Hur kan sociala medier användas för att engagera B2B kunder till relationsskapande? Syfte: Syftet med examensarbetet är att analysera och tolka vad som engagerar B2B kunder till relationsskapande och hur sociala medier kan användas i detta sammanhang. Som delmål ämnar examensarbetet även att ge fallföretaget Leax Falun AB en inblick i ett nytänkande sätt att nå ut till kunder på, samt ge underlag för beslut om att förändra den befintliga marknadsföringsstrategin för att nå ut till kunder. LÄS MER