Sökning: "replikationsstudie"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade ordet replikationsstudie.

  1. 1. Hur bildestetik påverkar svenska turisters beslutsfattande - En experimentell replikationsstudie

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kajsa Eriksson; Hannah Andersson; Andreas Söderström; [2022]
    Nyckelord :Estetik; online turism; användargenererat innehåll; bokningsintention; bildestetik; replikation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Forskningsfråga: Leder estetiskt tilltalande bilder till ökad bokningsintention Syfte: Denna studie är en replikation av studie 1 i artikeln författad av Marder, Erz, Angell och Plangger (2021) “The Role of Photograph Aesthetics on Online Review Sites: Effects of Management- versus Traveler-Generated Photos on Tourists’ Decision Making”. Syftet med denna studie är att replikera Marder et al. LÄS MER

  2. 2. Influencer endorsement via Youtube: Vilka faktorer påverkar konsumenters vilja att köpa skönhetsprodukter? : En kvantitativ replikationsstudie på den svenska marknaden.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Walaa Alhoumsi; Nadine Gamil; [2022]
    Nyckelord :Influencer; influencer endorsement; social sedia; purchase intention; e-WOM; perceived quality; impact; beauty products; youtube; beauty influencer.; Influencer; influencer endorsement; sociala medier; köpintention; e-WOM; upplevd kvalitet; påverkan; skönhetsprodukter; youtube; skönhetsinfluencer;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka inflytandet av influencers på sociala medier (SMI), elektronisk word-of-mouth (e-WOM) och upplevd kvalitet på svenska konsumenters köpintention vid skönhetsprodukter som rekommenderas av skönhetsinfluencers på Youtube. Det för att bidra till kunskap som företag kan utgå ifrån när de skapar sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER

  3. 3. ”Prat, prat, tusen gånger prat” - En studie om hur elever i åk 2 upplever studiero under matematiklektionerna

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik

    Författare :Sara Bergstén; [2022]
    Nyckelord :Arbetsro; SUM; matematik; lågstadiet;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen var att, ur ett elevperspektiv, öka kunskapen om vad elever i åk 2 anser om studieron under matematiklektionerna och med ett särskilt fokus på elever i SUM(särskilda undervisningsbehov i matematik). Genom en replikationsstudie genomfördes en filmbaserad enkätundersökning med 82 elever i åk 2, varav 9 elever i SUM. LÄS MER

  4. 4. Controller Design for a Gearbox Oil ConditioningTestbed Through Data-Driven Modeling

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Charles Brinkley IV; Chieh-Ju Wu; [2022]
    Nyckelord :Gearbox; oil conditioning system; system identification; data-driven modeling; pole placement; PID; Växellåda; oljekonditioneringssystem; systemidentifiering; datadriven modellering; polplacerings; PID;

    Sammanfattning : With the exponential development of more sustainable automotive powertrains, new gearbox technologies must also be created and tested extensively. Scania employs dynamometer testbeds to conduct such tests, but this plethora of new and rapidly developed gearboxes pose many problems for testbed technicians. LÄS MER

  5. 5. Pengar eller produkter? - En experimentell replikationsstudie av företagsdonationer i tider av kris

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oskar Norrström; Philippa Rosenbacke; Smilla Mc Cormac; [2022]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Pengar eller produkter? - En experimentell replikationsstudie av företagsdonationer i tider av kris Seminariedatum: 2022-06-03 Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 HP Författare: Oskar Norrström, Philippa Rosenbacke, Smilla McCormac Handledare: Johan Gromark Nyckelord: Varumärkesäkthet, CSR, Krisrespons, Symbolisk Konsumtion, Sociala medier. Hypoteser: Vid akuta kriser (naturkatastrofer) kommer donationer av produkter att leda till högre varumärkesäkthet än att donera pengar. LÄS MER