Sökning: "reseföretag"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade ordet reseföretag.

  1. 1. Samspelet mellan Varumärkesidentitet och Varumärkesimage : En Analys av dess Inverkan på Konsumentlojalitet inom Paketresebranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Alper Yener; Kilic Dilay; [2023]
    Nyckelord :Varumärkesidentitet; Varumäkesimage; Resebranschen; paketresor Varumärkesassociationer; Marknadskommunikation; Varumärkespositionering; Kundlojalitet;

    Sammanfattning : Resebranschen står inför en intensiv konkurrenssituation där främjande av kundlojalitet är av avgörande betydelse för företagens framgång. Syftet med denna studie är att utforska samspelet mellan varumärkesimage och varumärkesidentitet och dess påverkan på kundlojalitet. LÄS MER

  2. 2. Turism i en globaliserad värld : leder coronapandemin och klimatkrisen till ökad innovation inom turistindustrin?

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Annie Joelsson; Nadja Rosén; [2020]
    Nyckelord :Corona pandemic; Sustainability; Innovation; Climate crisis; Tourism; Tourism industry; Coronapandemin; Hållbarhet; Innovation; Klimatkris; Turism; Turistindustrin;

    Sammanfattning : For a long time, the tourism industry has had a high growth rate. This depends, amongst other things, on globalization, increased prosperity and increased leisure time. Nowadays, more and more people across the world has the possibility to travel and explore new places, which has resulted in continuous growth for the industry. LÄS MER

  3. 3. Brexits inverkan på svenska resenärer : En kvalitativ och kvantitativ undersökning kring effekterna av Brexit

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Daniel Hauser; [2020]
    Nyckelord :Turism; Brexit; politisk instabilitet; svenska resenärer;

    Sammanfattning : Turism har länge varit ett svårdefinierat begrepp med sin direkta och indirekta påverkan på det ekonomiska och sociala livet. Även politik har direkta och indirekta konsekvenser, inte minst på servicesektorn som till stor del består av turister och aktörer inom turism. LÄS MER

  4. 4. Reseföretags marknadsföring på Facebook : En komparativ studie mellan stora och mindre reseföretag samt om kundens uppfattning av dessa

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Karoline Berg; Victoria Värn; [2016]
    Nyckelord :Marketing; Facebook; strategies; travel companies; organization; impact.; Marknadsföring; Facebook; strategier; reseföretag; organisation; påverkan.;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att ta reda på vilka strategier olika reseföretag använder sig av för sin marknadsföring på Facebook och hur de utnyttjar detta till sin fördel. Vi vill även ta reda på hur en sådan marknadsföring kan påverka konsumentens val av resmål. LÄS MER

  5. 5. Mat- & vinresor : Vad påverkar turisters beslut?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Christer Hult; Robin Masth; [2015]
    Nyckelord :autenticitet; marknadsföring; mat och vin; researrangörer; turistprodukt;

    Sammanfattning : Syfte: Studien tar reda på hur researrangörer lockar svenska resenärer och vilken inverkan svenska reseföretag upplever sig ha i turisters val av mat- & vinresa. Metod: Studien utgick ifrån Fills (2011) modell för beslutsfattande med en empirisk bas från fyra semistrukturerade intervjuer och en mejlintervju med företag som arbetar inom mat- & vingenren. LÄS MER