Sökning: "restaurang lönsamhet"
Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade orden restaurang lönsamhet.
6. Entertastement : fine dining- restaurangers arbete med gästernas helhetsupplevelse.
Magister-uppsats, Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att beskriva och analysera hur utvalda fine dining-restauranger arbetar med att skapa helhetsupplevelser för gästen. Vidare vill vi om möjlighet ges, även ge rekommendationer till hur andra företag i andra branscher kan arbeta för att tillämpa ett likande framgångsrecept. LÄS MER
7. Lojalitetsprogram inom hospitalitybranschen : Lönsamhet och effektivitet
M1-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolanSammanfattning : Lojalitetsprogram är en slags medlemsklubb där medlemmar får ta del av olika belöningar ochförmåner. Programmen kan vara ett bra hjälpmedel för företag att skaffa lojala, återkommandekunder, men det kan även vara kostsamt vid okunskap. LÄS MER
8. Vinkunskap i matsalen – nödvändighet eller "nörderi’’ : Svenska restauratörers syn på utbildning och sommelierens roll som kunskapskälla
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan - Grythytte akademiSammanfattning : Inledning: Allt fler utbildar sig inom restaurangbranschen samtidigt som branschen präglas av dålig lönsamhet. Flera tidigare studier visar dock att utbildad personal kan leda till ökad lönsamhet. LÄS MER
9. Bakom service recovery - En studie om hotelledningens arbete med att skapa förutsättningar för frontpersonalens klagomålshanteringsarbete
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Sammanfattning Författare: Sara Sjöholm Ericson, Alice Hedaiat, Louise Liedholm Titel: Bakom service recovery – En studie om hotelledningens arbete med att skapa förutsättningar för frontpersonalens klagomålshanteringsarbete. Kandidatuppsats: SMKK01, 15hp, VT-2010, Institutionen för Service Management: hotell och restaurang. LÄS MER