Sökning: "retargeting"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade ordet retargeting.

  1. 1. The Death of the Third-Party Cookie : A qualitative study regarding new strategies and methods for collecting consumer data to obtain effective digital marketing

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Marknadsföring

    Författare :Nora Lönberg; Ludvig Ando Mantovaara; Pontus Johansson; [2022]
    Nyckelord :Third-party cookies; First-party cookies; Digital disruption; Digital marketing strategies; Tredjepartskakor; Förstapartskakor; Digitala störningar; Digitala marknadsföringsstrategier;

    Sammanfattning : Abstract  The digital marketing industry currently undergoes a change regarding strategies and methods for effective marketing due to the fact that Google in 2023 will remove their support for third-party cookies on their search engine. Today's version of digital marketing has been and is still somewhat reliant on the use of third-party cookies to identify user patterns to create personalized advertising content through for example retargeted ads. LÄS MER

  2. 2. Video Retargeting using Vision Transformers : Utilizing deep learning for video aspect ratio change

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Gil Laufer; [2022]
    Nyckelord :Video retargeting; Aspect ratio; Computer vision; Deep learning; Vision transformers.; Video retargeting; Bildförhållande; Datorseende; Djupinlärning; Vision transformers.;

    Sammanfattning : The diversity of video material, where a video is shot and produced using a single aspect ratio, and the variety of devices that can play video with screens in different aspect ratios make video retargeting a relevant topic. The process of fitting a video filmed in one aspect ratio to a screen in another aspect ratio is called video retargeting, and the retargeted video should ideally preserve the important content and structure of the original video as well as be free of visual artifacts. LÄS MER

  3. 3. Adpocalypse : The new privacy legislations’ impact on digital advertisement in Sweden

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Rebecca Hansson; [2022]
    Nyckelord :Media Planning; Digital Ads; Third-party tracking; Data mining; Internet Privacy Concerns and Regulations;

    Sammanfattning : 2020 and 2021 were shocking years for advertising and digital marketing since both Apple and Google announced that they would limit third-party tracking. Google and Apple’s news created turmoil in the marketing business sector since advertisers no longer will be able to target and track the success of their digital ads as efficiently and effectively. LÄS MER

  4. 4. Personaliserade erbjudanden inom marknadsföring : En kvalitativ studie angående konsumenternas upplevda respons av personaliserade erbjudanden från företag med avseende på förtroende, kontroll och transparens

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Viktor Kaskamo Andersson; [2021]
    Nyckelord :Personalised marketing; personalised offers; privacy; personal information; trust; control; transparency; consumer behaviour; Individanpassad marknadsföring; personaliserade erbjudanden; personlig integritet; personlig information; förtroende; kontroll; transparens; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Nyligen har forskning inom marknadsföring fokuserat på konsumenternas köpbeteende och köpmönster, vilket har haft stor inverkan genom digitaliseringen i samhället och runt om i världen. Allt fler vetenskapliga studier forskar om konsumenternas personliga integritet och hur den kan påverkas av personliga erbjudanden från företag, till exempel genom marknadsföringsmetoden 'Retargeting'. LÄS MER

  5. 5. Retargeting på Facebook och Instagram : användarnas perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Tuva Borup; Viktoria Mohr; Linn Schönbeck; [2019]
    Nyckelord :Individual marketing; Retargeting; Cognitive attitude; Affective attitude; Behavioural attitude; Perceived risc; Social media; Facebook; Instagram; Cookies; Individbaserad marknadsföring; Retargeting; Kognitiv attityd; Affektiv attityd; Beteendeattityd; Risk; Sociala medier; Facebook; Instagram; Cookies;

    Sammanfattning : Detta är en kvalitativ studie för att undersöka attityd gentemot processen för retargeting. Processen sker från att användardata samlas in med hjälp av cookies till att den bearbetas och når ut till konsumenten. Detta sker i form av annonser på sociala medieplattformar som Facebook och Instagram. LÄS MER