Sökning: "risker med e-handel"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden risker med e-handel.

  1. 1. Köp nu, betala senare : En kvalitativ studie om den avgiftsfria fakturans påverkan på impulsköp hos studenter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Julius Yousef; Amanda Jergees; [2023]
    Nyckelord :Impulsköp; avgiftsfri faktura; e-handel; konsumentbeteende; studenter;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur användningen av avgiftsfria fakturor påverkar studenter till impulsköp inom den svenska e-handeln. För att besvara studiens syfte har följande forskningsfråga tagits fram: “Hur påverkar avgiftsfria fakturor till impulsköp hos studenter?” Genom att intervjua heltidsstudenter strävade studien efter att erhålla gynnsam data och på så sätt förstå de bakomliggande faktorerna som påverkar användningen av avgiftsfria fakturor och dess inverkan på impulsköp. LÄS MER

  2. 2. Utmaningar, åtgärder och riskhantering i 3PL-företags och e-handelsföretags inleverans och utleverans från en ökad e-handeln : En kvalitativ studie om e-handelns påverkan på 3PL-företags och e-handelsföretags in- & utleverans av en ökad e-handel från covid-19 och användningen av riskhantering för framtida efterfrågan av e-handel

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Frida Håkansson; [2022]
    Nyckelord :Lagerhantering; Lagerhanteringsaktiviteter; Inleverans; Utleverans; Identifierade utmaningar; Ökad e-handel; Covid-19; Riskhantering;

    Sammanfattning : Bakgrund: E-handeln växer med stormsteg, inte minst under covid-19, och satte stor press och resulterade i utmaningar för 3PL-företagen. Det gjorder de tvungna till att jobba på andra sätt. LÄS MER

  3. 3. The influence of macroenvironmental factors on online shopping and the use of BNPL

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Maria Hardin; Moira Twengström; [2022]
    Nyckelord :‘Buy now; pay later’; consumer credit; online shopping; e-commerce; culture; ‘Buy now; pay later’; konsumentkredit; näthandel; e-handel; kultur;

    Sammanfattning : In the early days of e-commerce, countries took to the phenomenon at very different speeds. Researchers proved the most important factors for this to be propensity for trust and the perceived risk of online purchases. LÄS MER

  4. 4. Recommender system for IT security scanning service : Collaborative filtering in an error report scenario

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jonas Thunberg; [2022]
    Nyckelord :Collaborative Filtering; Vulnerability Scanning; IT-Security; Recommender System;

    Sammanfattning : Recommender systems have become an integral part of the user interface of many web applications. Recommending items to buy, media to view or similar “next choice”-recommendations has proven to be a powerful tool to improve costumer experience and engagement. LÄS MER

  5. 5. Samordnad varudistribution för privatpersoner

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Filip Horbaczynski; Edvin Johansson; [2022]
    Nyckelord :samordnad varudistribution; fyllnadsgrad; miljöarbete;

    Sammanfattning : Kungsbacka kommun har sedan 5 år tillbaka infört samordnad varudistribution, men fram tills nu har det enbart skett för kommunala verksamheter. En ökad folkmängd samt infrastruktur ökar behovet av smarta logistiklösningar för att miljön inte ska påverkas mer än nödvändigt. LÄS MER