Sökning: "roller försäljning"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden roller försäljning.

  1. 1. Digital Sales Room : En enkätstudie om framtidens lösning inom digital försäljning

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Samuel Trollius; Zebastian Andersson; [2022]
    Nyckelord :Digital Sales Room; Digitalization och Digital sales; Digital Sales Room; Digitalisering; Digital försäljning;

    Sammanfattning : Digitalisering bidrar till utveckling för svenska företag. Regeringen pushar för digital innovation så att företag ska få tillgång till de senaste digitala systemen. Om företag inte digitaliserar sig riskerar de att hamna efter. Ett område som har påverkats av digitaliseringen är försäljningsbranschen. LÄS MER

  2. 2. En studie av reelriktens inställningar i Färdigställning 13 vid Sandvik Materials Technology Primary Products : Utförd med FEM-simulering och mikrohårdhetsmätning

    Master-uppsats, KTH/Materialvetenskap

    Författare :Patrik Danielsson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Med  allt  strängare  yt-  och  rakhetstoleranser  på  stångprodukter  för försäljning samt vidare bearbetning inom Sandvik Materials Technology närmar sig vissa produkter gränsen för vad den existerande  riktningsutrustningen  har kraftkapacitet  för.  Detta påskyndas  i kombination  med introduktion av hårdare material i större dimensioner än tidigare. LÄS MER

  3. 3. CRM och arbetssystem i förändring : En kvalitativ fallstudie om faktorer som leder till förändring av arbetssystem, aktörsroller och aktiviteter vid utveckling av CRM

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Rikard Kloth; Thomas Norén; [2021]
    Nyckelord :Customer Relationship Management CRM ; development of CRM; implementation; factors of change; actor roles; processes; work systems; Customer Relationship Management CRM ; utveckling av CRM; implementation; förändringsfaktorer; aktörsroller; processer; arbetssystem;

    Sammanfattning : CRM är informationsproducerande informationssystem som används av organisationer för att registrera samt hantera information om tidigare, nuvarande och potentiella kunder. Kunderna kan enkelt hitta information, recensioner och priser hos konkurrenter vilket har stärkt konsumenternas förhandlingsstyrka. LÄS MER

  4. 4. Jag är inte utbildad sexolog, men… - En kvalitativ studie om mötet mellan kund och säljare i sexbutik, med fokus på kunskapsförmedling och stöd

    Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Rakel Kvassman; [2020]
    Nyckelord :Information; Kommoditeter; Kunskap; Sexbutik; Stöd; Sverige; Tillit;

    Sammanfattning : Bakgrund: Studier visar på att arenor som ger råd och stöd kring sexuella problem för vuxna saknas i såväl Sverige som internationellt. Internationell forskning tyder på att information och stöd om sexualitet skulle kunna förmedlas via sexbutiker. Idag finns det inga studier på hur kunskap och stöd förmedlas via sexbutiker i Sverige. LÄS MER

  5. 5. Produkters fortsatta livslängd - En kvalitativ studie om återbruksföretags tre nivåer av cirkularitet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Amanda Eliasson; Julia Fredriksson; [2020]
    Nyckelord :Cirkulär ekonomi; nivåer av cirkularitet; logistiskt bakåtflöde; återbruk; kundens deltagande.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Överkonsumtion är ett av alla hållbarhetsproblem i dagens samhälle. I och med detta har återbruk blivit mer efterfrågat och konsumtion av begagnade produkter och reparationsservice ökar. I samband med denna trend blir det populärt för företag att implementera cirkulära affärsmodeller. LÄS MER