Sökning: "rutiner i swedbank"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden rutiner i swedbank.
1. Om betalningen stannar
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Betalsystemet är en av de viktigaste delarna vi har i den finansiella infrastrukturen, störningar i systemet skulle snabbt kunna leda till allvarliga konsekvenser för både individen, företagen och samhället i stort. Syftet med studien är att ge inblick i hur beredskapen ser ut idag, att hantera dessa störningar. LÄS MER
2. RPA, den nya medarbetaren : En studie om hur Robotic Process Automation påverkar rutiner för låneprocessen hos svenska storbanker
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Studien undersöker hur implementeringen av Robotic Process Automation (RPA) påverkat de fyra storbankerna i Sverige: Handelsbanken, Nordea, SEB och Swedbank, rutiner på lånesidan. Lånesidan står för cirka 50 procent av storbankernas tillgångar på koncernnivå och utgör därmed en betydande del av deras verksamhet. LÄS MER
3. Rapportering av intellektuellt kapital : i Sveriges fyra största banker.
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den här studien har haft som avsikt att undersöka hur redovisning av intellektuellt kapital rapporteras av de fyra största bankerna i Sverige. Vi beskriver och analyserar vilka indikatorer bankerna fokuserar på i redovisningen av intellektuellt kapital. LÄS MER
4. Avskaffandet av revisionsplikten : En studie ur kreditgivarnas perspektiv
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Den svenska regeringen har bestämt sig för att avskaffa revisionsplikten. Revisionsplikten innebär att alla aktiebolag idag måste anlita en revisor som mer eller mindre godkänner företagets årsbokslut. I dagsläget är det bara Sverige och Malta som fortfarande har kvar revisionsplikten för samtliga aktiebolag av alla EU:s medlemsländer. LÄS MER
5. Vi ska ju inte provocera dem om de inte provocerar oss : en studie i bankpersonals hantering av missnöjda kunder
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : I dagsläget är en stor del av de svenska bankkunderna missnöjda med sin nuvarande bank, men väljer ändå inte att byta. Samtidigt har bankmarknaden genomgått förändringar den senaste tiden, vilka bland annat innebär att det är lättare att byta bank och att konkurrensen bland bankerna hårdnat till följd av fler aktörer på marknaden. LÄS MER