Sökning: "säljarnas"
Visar resultat 1 - 5 av 45 uppsatser innehållade ordet säljarnas.
1. Upplevt värde av en fastighetsmäklares tjänster : vilka skillnader finns det mellan köpare respektive säljare
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Denna studie undersöker kunders totalt upplevda servicekvalitet gällande enfastighetsmäklare och hans eller hennes tjänster. Syftet är att undersöka det upplevda värdethos privatpersoner som har köpt eller sålt en privatbostad via en fastighetsmäklare. LÄS MER
2. The New Trade Union Model: A Strategic Action Field Approach to the Trade Union Organization of Umbrella Company Workers in Sweden
Master-uppsats, Lunds universitet/Sociologi; Lunds universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : This thesis analyses a new trade union model for umbrella company workers and the changes in the field of trade unions in Sweden. By conceptualizing trade unions as collective actors within strategic action fields I describe and explain how a small independent trade union and challenger in the field, Säljarnas Riksförbund, has managed to construct a new trade union model for umbrella company workers that differs from the traditional model used by the incumbent Unionen, the largest trade union in Sweden. LÄS MER
3. Säljaren - den fysiska butikens viktigaste tillgång
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Tidigare forskning belyser hur viktiga säljarna har blivit för den fysiska butiken när retailbranschen står i en omställning. Samtidigt lyfts befattningsosäkerhet som något som har inverkan på säljarnas motivation inför arbetet och i sin tur även deras prestationer. LÄS MER
4. Säljarnas försäljningsprocess av lyxaccessoarer i butik : En studie om säljarnas egna upplevelser av försäljningsprocessen inom lyxaccessoarer.
Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
5. Belöningssystem - moroten till motivation hos säljare? : En studie om belöningars koppling till motivation hos anställda i försäljningsverksamheter inom den privata tjänstesektorn
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Verksamheter arbetar för att erhålla en hög målkongruens, att alla anställda ska sträva mot verksamhetens gemensamma mål. Försäljningsverksamheter använder sig av belöningssystem som styrmedel och dessa kan utformas på olika sätt beroende på verksamhetens mål och syfte. LÄS MER