Sökning: "sällanköpsvaror vad är det"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden sällanköpsvaror vad är det.

  1. 1. Att vara eller icke vara - de digitala produktkatalogernas framtid : En kvalitativ studie om konsumenters upplevelse av digitala produktkataloger

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Maria Andersson; Carin Persson; [2021]
    Nyckelord :digital catalog; digital marketing; catalog marketing; digitala kataloger; digital marknadsföring; catalog marketing;

    Sammanfattning : Denna studies syfte är att skapa förståelse för hur konsumenter upplever användandet av digitala produktkataloger och vad för typ av värde de ger dem. För att undersöka detta skedde en observation i kombination med intervju av tio respondenter i åldrarna 21–72 år. LÄS MER

  2. 2. Försäljaren i fokus : En kvalitativ studie om försäljarens inre och yttre barriärer i hållbarhetskommunikation med kunder.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Maja Kronvall; Elin Nilsson; [2015]
    Nyckelord :attityd-beteendegapet; försäljare; kommunikation; marknadsföring; hållbarhet; etiskt beteende; hållbar utveckling; hållbara varor; sällanköpsvaror;

    Sammanfattning : Med det levnadssätt vi människor har idag krävs det femtio procent mer naturresurser än vad jorden har att erbjuda. Att det krävs en förändring syns bland Sveriges företag där 8 av 10 företagare nu väljer att arbeta med hållbarhet i någon form. LÄS MER

  3. 3. Konsumentbeteende : Män och kvinnors beteende i köpprocessen, en jämförelse

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Marcus Gustafson; Sofia Norborg; Mikaela Uhlmann; [2011]
    Nyckelord :köpprocessen;

    Sammanfattning : Det blir allt viktigare för företagsledare och butikspersonal att känna till hur män och kvinnor agerar i sina köpsituationer, och då det finns knapphändig information inom ämnet tycker vi att det är intressant att göra en undersökning inom området. Tanken är att få fram de skillnader som antas finnas mellan män och kvinnor i deras genomgång av köpprocessen inom konfektionsbranschen. LÄS MER

  4. 4. Specialexponering av sällanköpsvaror : Hur lönsamt är det egentligen?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Helena Eriksson; [2010]
    Nyckelord :specialexponering;

    Sammanfattning : Denna uppsats kommer att undersöka betydelsen av en specialexponering i en sällanköpshandel. Alla butiker strävar efter att nå lönsamhet, men för att nå lönsamhet krävs att man har en säljande butik. Kraven på förnyelse i butikerna ökat och utgör numer även ett viktigt konkurrensmedel för butiken. LÄS MER

  5. 5. Va´då finanskris? : En studie om konsumentbeteenden

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Camilla Morén; Lina Dahlbäck; [2009]
    Nyckelord :finanskris; konsumentbeteenden;

    Sammanfattning :   Titel:                           Va´då finanskris?   En studie om konsumentbeteenden.   Problemformulering: Hur påverkas konsumenterna av finanskrisen vad gäller inköp av dagligvaror och sällanköpsvaror?   Syfte: Vårt huvudsyfte är att studera hur konsumenternas konsumtion har förändrats i form av bättre planering, prismedvetenhet och eventuella utgiftsminskningar på grund av finanskrisen och den rådande lågkonjunkturen. LÄS MER